Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

úterý 25. prosince 2012

Půlnoční error(-y)

Volně navazující předchozí díly:

V našem okrese, respektive přímo ve farnosti probíhají celkem čtyři "půlnoční", které musí zvládnout jediný kněz, takže jsou rozprostřeny do několika časů. Další - pravá půlnoční o půlnoci - se již u nás několikátý rok nekoná, neboť ji tehdá v jednom konkrétním roce v našem největším kostele hlučící výrostkové přerušili takovým stylem, že již nešla dokončit...

Letos jsem si dal tu práci, že jsem stál u (naší první) půlnoční začínající v 16 hodin přímo na parkovišti používané návštěvníky kostela (slovo "věřící" opravdu nemohu použít). A sledoval.

Tentokrát bylo co sledovat i na začátku. To, že někdo přijížděl autem na poslední chvíli bych ještě pochopil, ale že i po poslední chvíli. I to by šlo pochopit, ale příjezdy i deset minut po začátku? Jak se dá zpozdit v prázdném městě s moderním pomalovaným firemním autem?

Předčasné odchody prakticky nebyly - nepočítaje v to jednu dámu, které byla cigareta přednější aby se po jejím vykouření už raději dovnitř nevrátila. Neměla ani jak, kostel byl natřísknutý tak, jako ještě nikdy, jak mi potvrdil můj rodič přítomný uvnitř, všechny boční uličky byly plné.

To, že se odchází při dozpívávání poslední sloky je už stará vesta, jak se říká, ale v rámci tohoto odchodu mě odrovnala jedna našlechtěná kráska jdoucí se svojí rodinou a maminkou. "V tomhle kostele nedávají při mši oplatky?" optala se. Její maminka jí odpověděla: "Oplatku jsem dostala před pár minutami při svatém přijímání"

A tady bych mohl své povídání ukončit. Jen dodám, že jsem si o půlnoci naladil jedno zahraniční rádio a mši jsem si vyslechl tak, jak by měla být. Bez vyrušujících nevěřících Tomášů, kteří ani nedávají pozor, co se děje kolem nich, cigareta nebo mobil jim jsou přednější ... Hlavně, že si splnili normu a dorazili do kostela alespoň 1x do roka. :-(

PS: Další errory jsou pak tradiční drobné požáry spojené obvykle s hořícím stromečkem. U mých přátel do této chvíle (dle sociálních sítí) zaznamenány už dva