Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

neděle 17. března 2013

Kino končí (aneb Nestíhám si zabalit III.)

Dvanáctého července 2010 jsem tu popisoval sen "nestíhám si zabalit" a nazval ho vybočujícím z řady mých obvyklých snů, abych pak ještě 28. července téhož roku k němu připsal dovysvětlení "nestíhám si zabalit II."

Teď, po mém dalším snu na toto téma a s vědomím, že existují minimálně další dva sny na podobné téma, už musím konstatovat, že to není vyjímečný stav, ale takový ... no ... "čtyřprocentní" :-)

Je 16:45 minut a běží odpolední promítání v malém kinosálku, spíše velikosti klubovny. Já sedím v promítací kabině, před sebou na stolku notebook, šikmo vlevo před sebou na zdi ovládání promítačky, přímo před sebou průhled do sálu pod sebou. Promítání běží, byť lampa v promítačce nesvítí nějak moc, jak by měla, ale divákům, nebo spíše kamarádům to nevadí.

Neustále se koukám na hodinky, takže z práce s notebookem vůbec nic není, jsem roztěkaný z toho, že ve 20 hodin _TO_ přijde (byť ve snu není řečeno _CO_), přesto ale zatínám zuby a jdu i do toho posledního promítání. Je právě 17 hodin a já mám hodinku čas vše připravit, ale už je tu za pět minut osmnáct hodin a lidé se sešli, už je 18:05, pět minut už se mělo promítat a lidé jsou netrpěliví...

Pouštím film, pokouším se s promítačkou cosi udělat, ale podle zlostné reakce ze sálu "je to tmavý", jenže svit lampy slábne a slábne, slábne už od předchozího promítání  (ve snu cítím, že _VÍM_ proč, ač to není řečeno), až krátce po devatenácté je promítání zrušeno, v sále už nikdo nezbyl.

Je 19:15, roztahuji rolety, je devatenáct dvacet, uklízím stoly a židle, je devatenáct čtyřicet pět a já horečně cpu notebook a kotouč s filmem do batohu, aby se v devatenáct padesát ozvalo zadunění a _TO_ přišlo s desetimiutovým předstihem. Snažím se vyjít ven z místnosti, kamarádka mi přidržuje dveře a čeká na mě, ale ... je pozdě ... je konec ....

S tímto pomyšlením se vzbouzím na posteli u kamarádů na Sázavě.

2 komentáře:

Magog řekl(a)...

Možná si sen špatně vykládám, ale působí na mě takto: Něco momentálně probíhá špatně a ty očekáváš špatný konec. Ten ale ve snu přišel dřív, než jsi ho očekával. Není sen varováním, že konec i v reálu může přijít dřív?

Pelin řekl(a)...

S kamarádkou už jsem se shodl, že to jednoznačně ukazuje na problémy v práci, kde už na mě stihl vykouknout už třetí kostlivec (v době snu byly dva a kostlivci nebyli moji, přesto jsem byl nucen se k nim vyjádřit)