Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

sobota 30. září 2017

Tohle není další Dejavu...

Zdánlivě se s mými Dejavu roztrhl pytel. Ale tohle, co chci popisovat, není další Dejavu, nýbrž pokračování jednoho staršího.

Když jsme totiž byli na květnové akci spolku (Akce spolku, jehož ... a Akce spolku, jehož ... (2. díl) ), tak mi tady proběhlo dejavu, které jsem zde na blogu neopisoval, ale určitá místa v hlavní budově, velké chaty a jídelnu jsem prostě už znal...

Tentokrát, protože jsem spal v budově s kuchyní, přišlo poznání, že ta část budovy, která byla pro mě na jaře a v létě předem mnou (pochopitelně) uzavřena, přináší zajímavá známá zákoutí. Ale to nebylo nic, proti mé včerejší vycházce dopoledne a pak i následně odpoledne.

Na dopoledne jsem si vyšel na Vaňkovku, kam jsem chodil i v létě, ale tentokrát jsem byl líný sejít až do údolíčka s potůčkem, ale šel jsem přes dřevěný most. A pak potkal hlavasku tábora, která teď v září je tu jako pouhopouhá účastnice, která šla na druhém břehu v opačném směru. Spatřila mě a začala se ke mě cikcak od stromu ke stromu blížit. Zvoneček "dejavu" si cinkl, já se začal usmívat a nechal dění běžet. "Řekneš to, nebo neřekneš?" napovídala má myšlenka hlavasce.

Řekla to: "Dole je rybníček, tak 300 metrů"

A tak jsme šli
Vyšli jsme přímo proti téhle výpusti a hlavně skupině stromů, ze které mě bodlo u srdce, právě kvůli tomu již červenajícímu listnáči vpravo.

Ten strom ale nebyl důležitý jen pro mě (mám sen, kterak jsem pod ním, úmyslně, odpočíval). "Vyfoť mi ho" řekla hlavaska.

A pak jsme se vraceli přes loučku a zdálky slyšeli děcka, kterak hrají nějakou hru.

Tolik tedy dopolední verze,  přičemž ještě dodám, že jsme na druhém (v mých snech tom špatném) břehu viděli hajného se psem. V reálu bychom se na ten špatný břeh dostali tak, že bychom rybníček obešli zleva, ve snu cesta v tomto směru "nefungovala" (nepamatuji si proč). Fungoval ale průchod přes onen vyfocený přepad...

Odpoledne jsem se k rybníčku vydal sám a šel jsem úmyslně trošku jinudy a narazil na další místo, které jsem znal ze snu a musel jsem si ho ohmatat, abych uvěřil...
U rybníčku byli rybáři, takže mi návštěvu listnáče zhatili (nechtělo se mi před nimi šaškovat, protože bych okamžitě šel hledat pokračování mých snů, dupal bych jim tam a plašil ryby), ale zkusil jsem jít po jedné z cest, která mě lákala použít. A tak jsem si ji prozkoušel a můžete hádat, opět známá zákoutí. A jak jsem se pomalu točil zpět k tábořišti, tak stejně jako ve snu "šel" potůček najednou jiným směrem, a polní cesta skončila v tak zarostlém svahu, že jsem měl problém se vyhrabat na kopec a napojit se na dopolední cestu k táboru. Jako bych v tu chvíli překročil bludný kořen a jen díky slunci a všem stínům jsem alespoň věděl kam zhruba mám jít.

Situace s potůčkem se vyjasnila na loučce nahoře na kopci - byl to jiný potůček,  ten podle kterého jsem chtěl jít, tekl jinudy a tekl dost nenápadně a v ještě méně nápadné "rovině"

A to je z popisku prozatím vše, pokud se mi zadaří, tak dnes zkusím okamžitě po obědě znovu vyrazit.

Mám tu ale malé "P.S." - povšimněte si podtržené věty výše... a popřemýšlejte...