Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

úterý 23. ledna 2018

"Píšeš jenom o autobusech". Aha....

Jedna z mých kamarádek si shodou okolností dnes povšimla, že mám od letošního ledna na blogu více příspěvků o autobusech než o jiných činnostech, které jsem na blogu míval.

Ano, je to asi pravda, byť se tu a tam nějaký jiný příspěvek najde a tradičně platí dvě proměnné, které mi počet příspěvků proměňuje. První z nich je mít \"o čem" psát a pak i "chuť psát". Podružnou proměnnou je pak "čas" ve smyslu mít čas psát....

A dnes se sešlo vše :-(

Existují věci které absolutně nepochopím.

Dnes ve 14:00 jsme měli plánovaný výpadek elektřiny z důvodu výměny jističů a nějaké té kabeláže v jedné místnosti, která už byla za hranou životnosti. Takže OK, všichni z našeho oddělení jsme se sešli v serverovně oné budovy, kde k akci mělo dojít a dva vylosovaní jedinci (čti: já a ten blbec, co mi stál nejblíž) servery vypnuli. A protože si jeden z kolegů uvědomil, že právě teď je čas vyměnit na jedné UPSce baterky, protože to bude bezpečné, tak byl mnou zákeřně (ale logicky!) najmenován do dvojice, která servery bude zapínat spolu s dalším kolegou.

Já si totiž šel hlídat toho elektrikáře, byť ho hlídal jiný kolega z jiného oddělení a při té příležitosti jsem navýšil plnění zakázky o další stokorunu, protože se vyměnil i druhý z jističů, který byl v řadě za tím prvním ( - hlavní a pobočný rozvaděč -), z čehož bude průšvih, protože budeme muset žádat o navýšení plnění. Ale sakra, když něco dělám, tak pořádně a najednou, no ne?

Každopádně do deseti minut byl první jistič vyměněn, takže se zapnul proud na celém baráku kromě toho pobočného rozvaděče, kolegové začali nahazovat servery, takže jsem spokojeně zapadl k sobě a jal se řešit nahromaděnou byrokracii...

O 30 minut později volala kolegyně, že se stále nemůže přihlásit na hlavní databázi, kterou provozujeme pro celou budovu "A", což mi začalo vrtat hlavou, takže jsem to šel zkontrolovat. A co se nestalo?

Z našich deseti serverů (některé jsou už jen virtuální) jich bylo pod proudem jen devět. Sprostě jsem zaklel, ťukl do čudlíku "ON" a server začal najíždět. Můžete hádat, ale tušíte správně. Na server nebylo sáhnuto.....

Chápete to? Servery, které jsou v jedné lajně nad sebou, dostatečně označeny, kontrolky zřetelně viditelné, ale přesto jeden server v dolní třetině sloupce prostě nebyl spuštěn.....

A pak mám mít dobrou náladu. Takže to vypadá, že konečně dopiju to pivo, (dá mi to jeden půllitr) co mám v lednici od vánoc, původně určené pro povánoční hosty a budu hrát u počítače nějakou sólohru. Plánované prezidentské klání v televizi raději minu...........................