Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

pondělí 15. ledna 2018

Temné obrázky na profilovce

Rád bych sám sobě objasnil jednu záhadu, která vygradovala letos 11. ledna při sedmém výročí úmrtí jednoho mého kamaráda (sebevražda -deprese), jež v poslední době žil v Praze, tedy mimo můj přímý "dohled"

Jsem trošku překvapen, protože pravidelně měním v lednu mojí profilovku na facebooku na "černou kostku" typicky na dva dny až týden. Ale v době trvání profilovky to není. Letos jsem z hrůzou zjistil, že mi facebook "sežral" mojí černočernou fotku a tak jsem na facebooku našel jednu svoji digitálně opravenou fotku do dvoubarevna. Samozřejmě jsem ji už na profilovce měl někdy dříve, takže ji všichni mohli navnímat.

Ale kolik dotazů na to, jestli se mi něco neděje, mi přijde, to pro mě bylo překvapením, protože má levá ruka "zasloužilého dřevorubce" nebyla s to spočítat na prstech jejich počet, tolik jich bylo.

Pomohla snad k tomu básnička kterou jsem následně prosdílel a jejímž autorem je právě zesnulý kamarád a jež už v době před mnoha lety dávala varovné znaky?

Ale sakra, vždyť podobné "cviky" na facebooku dělám v lednu pravidelně, a v červenci , kdy se ten dotyčný narodil jde ven další básnička a o dušičky jde ven fotka ze zapalování svíčky nad hrobem kamaráda?

Otázka je, co z toho mohu usuzovat, pokud vůbec něco. otázka "proč až teď" asi zůstane nezodpovězena, protože daní přátelé na facebooku jsou mými přáteli déle jak tři roky, a část z nich je dokonce i mými rodinnými příslušníky (máme společné rodiče). Takže tuto mojí černobílou profilovku mohli vidět. To otázka "proč tihle?" je zřejmější, protože jak už jsem naznačil, ozvala se mi část sourozenců a pak dva kamarádi.

No a protože tyto kamarády považuji za své nejlepší kamarády, tak si říkám "oukej, to beru", ale stejnak zůstává otázka "proč až teď". Zřejmě musím vysílat nevědomky i další signály, a to  nevědomky, protože při pohledu na facebook mi to nepřijde (vidím vtipy a přeposílané sarkasmy). Skoro mi až přijde, že se asi netvářím vesele, nebo tak něco. Ale jde to vůbec, když několikátý týden nevidím pořádně sluneční svit, který, jak známo, na náladu působí?

PS: Jak vidím, tak jsem si na své otázky nezodpověděl. Jenom jsem zjistil očekávatelné. Na tyto otázky nejde odpovědět jednoznačně...