Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

sobota 13. ledna 2018

Volby prezidenta 2018 [sobota]

[Zlehka průběžně aktualizováno mezi 10:39 a 19:05 hod]

Po včerejšku se zatím (10:00 hod) neděje nic zajímavého, takže třeba Idnes dělá výčetku "nejazjímavějších" události voleb nejenom u nás, ale i ve světě, v letech minulých
Včera mi unikl ještě jeden článek, který si zaslouží zapamatování
Čas ukázal, že až do 14-té hodiny se nedělo nic zajímavého, kromě zpráviček, že se někde začátek sobotního kola voleb opozdil...

A jak tedy volby probíhaly?

Když jsem se poprvé odvážil podívat na mobil na celkové výsledky, vypadalo to přesně takto a mám hlášku, že úplně první okrsky daly prvnímu z kandidátů dobře 48%

Čili se potvrzovalo, že okrsky, kde volilo málo lidí, volili tohoto kandidáta.

Dalo by se z toho usuzovat cokoliv, ale bez znalosti jmen volebních okrsků, jež takto volili není možno správně usoudit, jestli se jednalo čistě o vesnice. Pochybuji...

Odhadnul jsem si, že poměr pro prvního kandidáta bude klesat, minimálně kvůli pražským okrskům
O zhruba třicet minut později mi ale dal vývoj za pravdu, větší celky volily kandidáta druhého a tak poměr hlasů začal klesat, až klesl na prakticky konečných 38,6% ku 26,5%  (sečteno 99,87% okrsků)

Co jsem si tak proklikal výsledky několika krajů, tak mě překvapil zisk Pavla Fischera,  který ke konci vylezl na 10%


Odbočka  bokem: Jak mám kvalitní baterku v chytrém mobilu, když za 30minut nepoužívání mobilu klesne baterka o 2%. Jak dlouho by mi v režimu "1x za 30 minut ofocení obrazovky plus refresh této obrazovky"? Počítám správně že 25  hodin?

Kdo mě zná, tak ví, že v okrese Most sleduji několikero speciálnějších volebních okrsků. Začnu ale tentokrát rovnou celým okresem, protože zde mají kandidáti poměr 50,84% ku 19,24%. To značí, že by se druhé kolo nekonalo, byli-li by to výsledky celorepublikové.

Chanov: Volební účast 5,49%, vyhrál Horáček Michal 69%, Zeman Miloš 23,80%, Drahoš Jiří 0% (žádný hlas)

Janov: Ve všech volebních okrscích vyhrál přesvědčivě Miloš Zeman a nejvíc extremistický byl okrsek č. 4, kde vydali jen 20 obálek, takže volební účast 4,10% udělala své, výsledky jsou dost mimo celorepublikového průměru. Druhému kandidátovi k Milošovi Zemanovi stačily tři hlasy na zisk tohoto umístění...... Ale když se podíváte na říjnové volby 2017, tak tam je volební účast stejná...

A tak nám tedy skončilo první kolo prezidentských voleb 2018, A co píší na webech?