Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

úterý 19. ledna 2010

Facebook a ...

Po včerejšku a rozčilováním se nad tím, kterak se skupina "pomoc Haiti" změnila na rasistickou skupinu jsem trošku vychladl  a mohu se věnovat dalším článečkům a informacím kolem Facebooku

... reklamní formáty
(viz včerejší Lupa)
K tomu jen malinký komentář - reklamy na Facebooku budou poněkud otravnější než dříve a budou "chtít" interakci od uživatele

... Podvodné skupiny
(viz včerejší Pooh)
Nejprve troška lítosti - kdybych se předevčírem rozhoupal, pak bych psal o skupině "Zahraj si The sims 3 přímo na Facebooku" jako první :-)

Jenže jsem netušil že těch skupin je tolika, skoro si připadám jako don Quichote (nebo jak se vlastně jmenoval, píšu to zpatra :-) ) Jak podvodné skupiny poznat ? Obvykle u nich bývá následující text v informacích - zdůrazním v něm tučně pár slov:

DŮLEŽITÉ: pro XXXXX musíš přesně dodržet tento postup:
1) Staň se fanouškem.

2) Klikni vlevo, pod obrázkem
na "navrhnout přátelům".
3) Pozvěte všechny přátelé
4) A klikni na "zaslat pozvánky".
- Jakmile alespoň část tvých přátel přijme pozvánky, bude ti na email, který si zadával při registraci na facebook, zaslán návod



V některém z článků na www.pooh.cz kolem Facebooku naleznete dvě zásadní informace - První říká, že správce skupiny nemá šanci poznat, kolik přátel přijalo pozvání a druhá pak říká, že nemá šanci se dostat k Vašemu registračnímu Emailu (tedy pokud jej nemáte současně zveřejněný komukoliv ve svém profilu)

Přímo na Facebooku jsem narazil na stránku Poznámek, která píše přímo o skupině k Haiti, která mě rozčílila včera a dodává další podrobnosti, kterak jde rozeznat podvodnou skupinu (můžete se na ni podívat sami, je veřejná i pro nepřihlášené) - odcituji dvě z nich, o které zde ještě nebyly zmíněny


1. Profil správce skupiny je bez přátel a bez jakékoliv vnější aktivity na Facebooku - to znamená že byl založen jen pro tento účel jako falešná identita.
3. Ve skupině jsou zakázány komentáře - aby nedocházelo ke spekulacím o záměrech zakladatelů.


Asi nejdůležitější je ten první bod - proč někdo zakládá skupiny a nenastaví si ani fotku, ani kratičký popis o sobě ? To je pak jasný falešný účet

... Aplikační spam z Facebooku je problém 
(opět viz článek na Pooh)
Ve článku je zmíněna jedna z aplikací která spamuje Zdi (Wall) přátel... ale horší bude,až si nějaká aplikace opravdu přečte nějaká má soukromá data a začne spamovat. Co o mě aplikace třetích stran mohou vidět mi může pomoci odhalit jedna z aplikací třetích stran - vice viz popisek na Facebooku

Facebook se chystá zpřístupnit maily uživatelů aplikacím
(Pooh se včera rozepsal - opět další článeček od něj)
Vřele doporučuji přečíst si ten článek - já po jeho přečtení se hned rozhodl, že jeden ze dvou Emailů, které mám uvedené v profilu ihned odstraním. Až do této chvíle mi na něj totiž nepřišel ani jeden SPAM a nechci ho dávat všanc ...