Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

úterý 26. ledna 2010

Haiti

Při procházení diskuzního serveru jsem v jeho sekci "ústav pro duševně vysmáté" narazil na článek "Náboženská organizace pošle na Haiti bible na solární pohon"


více na : http://relax.lidovky.cz/nabozenska-organizace-posle-na-haiti-bible-na-solarni-pohon-p4g-/ln-zajimavosti.asp?c=A100119_073359_ln-zajimavosti_mev

V první chvíli mě málem kleplo vzteky, neboť ještě nejsou uspokojeny základní potřeby Haiťanů (nechce se mi spekulovat, kolik lékařů ještě chybí, aby zvládlo zbylá zranění a všechny nemoce vzniklé ze zemětřesení a jeho následků), pro dost lidí není postaveno ani stanové městečko ...

Ale pak jsem si uvědomil, že už je pomalu (podle Maslowovy pyramidy potřeb - psal jsem o ní před 11 dny), potřeba zabývat se i vyššími potřebami, než je jídlo a další základní potřeby spolu s bezpečím domova (byť ve stanovém městečku), více lidí je náboženštěji založeno než u nás ...

Jenže můj cit říká - ne, je to brzo, nefungují ještě školy, nemocnice ... Je můj cit správný ? To nevím...