Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

pondělí 25. ledna 2010

Sen o zkoušce

Teď v pátek a v sobotu jsem měl jít v reálu na dvě zkoušky na VŠ a tři noci před první zkouškou se mi zdál tenhle sen ...

Jsem ve škole a mám jít na praktickou zkoušku. Jdu po chodbě a můj učitel, který mě má za momentík přezkoušet vyšel ze třídy. (Kdo správně hádá, že vyšel reálný učitel co mě měl zkoušet, získává bod :-) )

Podíval se na mě a protože jsem šel na čas a všechno mám již sebou, neřekl nic, jen ukázal ke vchodovým dveřím ke škole. Také nic neříkám, je to od učitele předpokládatelná reakce, zvlášť proto, co budu na praktické zkoušce dělat...

Venku je mlha a my jdeme tiše asi tak sto kroků od budovy, (v reálu bych to asi přirovnal k chůzi ve Stromovce kolem hvězdárny/planetária(?) ) kde začíná terénní dolík a v něm mlha snad ještě větší. Do dolíku už jdu sám, s učitelovo přáním, abych měl šťastný let. 

Učitel mi to řekl klidně, jako by mi věřil a i já si věřím. Mám totiž celou dobu na zádech Jetpac, který mi má umožnit vzlétnout, ale já budu jištěn tím, že k sobě mám přidělaný provaz a na jeho konci je menší kotva, která mě ochrání od nějakých možných problémů. To že jdu do dolíku má taky své opodstatnění, co kdyby došlo hned při startu k výbušnému problému ...

Startuji a jde to krásně, do sekundy mám za sebou plynulé napnutí lana. Jetpac funguje dokonce tak perfektně, že se ve vzduchu nijak nekomíhám. Jsem ale stále v té hustší mlze ...

Zatáhnu za to své lano a zvednu kotvu až do své úrovně a zde ji zanechám. Nepadá a já mohu popolétnout ještě výš. Celou proceduru zopakuji ještě jednou ...

Pamatuji si, že v tom snu jsem byl po prvém popotažení a prvním dodatečném vzletu výš šťastný a šťastnější jsem byl o to víc, že jsem trik dokázal zopakovat. Stejně šťastný jsem se i vzbudil a zjistil, že na budíku je čas 2:16. Stupeň štěstí tím dosáhl vrcholu - mohl jsem se otočit na druhý bok a spát dál.  :-)

Troška dohadů

Co mě trošku mrzí (ale jenom teď, když o tom přemýšlím a píšu), byla ta podivná mlha, ze které jsem nedokázal vyletět. Kdoví, co to pro mě v mých snech znamená, mlha se mi objevuje ve snech dost vyjímečně (v popsaných snech jen v blogpostu Divoké sny č. 22 - podnadpis "18. Průjezd vatou") a tahle byla taková normální - viditelnost bych odhadl na sto metrů a blízko při zemi byla viditelnost o dost lepší. Jak jsem pak sešel do dolíku, tak byla tak hustá, že jsem si neviděl ani na tkaničky u bot, ale zároveň byla dost světlá, jako by ji něco stejnoměrně prosvěcovalo.

A kde jsou němci ?
A kde jsou ti tví "němci" ? - ptal by se možná někdo, kdo zná moje divoké sny. Nooo, abych řekl pravdu, zkusil jsem tenhle sen naroubovat na obvyklé schémata mých snů, ale nějak to pokulhává.

Tak například schémátko "dva češi jdou dělat nepravosti němcům natruc" by z počátku odpovídalo, protože oba dva prakticky ve snu nemluvíme, zvlášť v budově ne, ale čím víc by se blížil vzlet, tím bych byl nervóznější - neodhalí nás na poslední chvílku ? A když by se vzlet podařil, cítil bych spíše zadostiučení...

Schéma "němec pomůže čechovi zmizet" ať už zištně či nezištně (viz Divoké sny č 15 - revizoři a tramvaje - německý revizor mi pomůže, či Divoké sny č.4 - elfové) mi taky tak nějak nesedí, protože obvykle vím proč chci já odejít, nebo proč němec nechce, abych zvostával :-)

A co znamenal sen doopravdy?

Úmyslně jsem si počkal s popisem tohodle snu až do dneška, neboť jak už jsem naznačil, měl jsem se s tím učitelem setkat při skutečné zkoušce v pátek a pak ještě jednou při jiné zkoušce z jiného předmětu v sobotu a tak  jsem očekával co z toho bude.

Z páteční zkoušky jsem neměl strach z neudělání, ale hlodal ve mě takový divný pocit - co když si vystřihnu ostudu? (viz zápis zde na blogu) Nu, nevystřihl, po mnohahodinovém čekání jsem dokonce skončil s hodnocením "vynikající" (dle známkování ze školy čar a kouzel z Bradavic), po obdržení otázek na ústní a písemného testu jsem se vůbec nenadřel...

Sobotní zkoušky jsem se bál víc, bylo v ní dost anglických zkratek, které mi do hlavy nelezly a až v sobotu ráno mě políbila můza a mě napadly mnemotechnické pomůcky, takže i na tuto zkoušku jsem nakonec šel v klidu jako úplně poslední. To, že jsem z potítka k učiteli odkráčel předčasně a předběhl tak dva spolužáky maje vše připraveno, napovídalo, že by i tahle zkouška měla proběhnout skvěle. Proběhla, byť červená tužka učitelova udělala pár znaků na mé písemné části zkoušky...

Prostě a krásně - zhodnotil bych to tak, že sen mi říkal - buď v klidu, umíš to, získáš kredity a popostoupíš ve studiu výše :-) A to, že jsem zkoušky udělal mě příjemně nabilo!

Bohužel jsem dnes odpoledne viděl příklad otázek k testu z fyziky a já na něj dělal jenom "hééé" :-( Trošku mě to srazilo z nebeských výšin :-) Z mlhy jsem zatím nevyletěl a podle mě je důvod taky prostý - nemám všechny zkoušky ze všech semestrů hotové, což je dáno tím, že jsem teprve téměř uzavřel semestr první ...