Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

pátek 23. prosince 2011

Co jsem to jenom (proboha) poslouchal? (26.)

Mílovými kroky se blíží vánoce a tak mám takovou melancholickou náladu, čemuž bude odpovídat dnešní výběr toho, co jsem poslouchal a poslouchám.

Existují totiž skladby, které mě chytají za srdce a jsou pro to mnohé důvody. U skladeb skupiny Metronom, které jsem zmiňoval v sedmém díle "Co jsem to jenom (proboha) poslouchal?" kdy skladba "Mademoiselle Ninette" se hraje víc jak 40 let a stále se mezi lidmi drží.

To u skladby "Dobrú noc" z šestnáctého dílu mojí série se mi velmi líbí aranžmá písně a vzpomínám si na svá dětská léta, kdy jsem za ní dostal jedničku ve škole, neboť jsem jí dokázal odzpívat tak, jak se zpívat má - jako ukolébavka, tedy tiše... Ostatně i "Krásná je Neapol" ze stejného dílu mi dnes vyhovuje...

Hana Hegerová - Svatební píseň



Hanu Hegerovou jsem nikdy neposlouchal programově, ale přesto se tu a tam její písnička hrála v rádiu a kolega do práce přitáhl několik MP3 skladeb a výše zmíněná skladbička byla mezi nimi. Chytla mě za srdce a pár měsíců mi v doma vyhrávala (1x denně - nejsem jako v rádiu, abych hitovku pouštěl 3x do hodiny :-) )  Tím, že Hanu Hegerovou neposlouchám programově, nevěnuji ji vlastní díl "cspp", protože pořádně ani nevím, co bych do něj vybral, krom "Levandulové" ta se hrála snad úplně všude...


Další ze skladeb - Šípkovou Růženku, původně nazpívali "The Rebels" s Jiřím Kornem (youtube-The Rebels - Šípková Růženka) pravděpodobně v roce 1968 a tahle jejich verze byla později stažena, neboť část lidí posléze emigrovala a aby písničky z Pohádkového alba nezapadly, byl požádán Viktor Sodoma, aby je přezpíval (youtube- Viktor Sodoma - Šípková Růženka).

Touto poslední skladbou pro dnešek skončím, neboť "Šípková Růženka" patří u mě mezi skladby, kdy po skončení poslechu nemám sílu do mluveného projevu...

Žádné komentáře: