Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

pondělí 19. prosince 2011

Ohlasy: Smrt Václava Havla

(bezejmenné ohlasy jsou ohlasy mých kamarádů, či náhodných lidí z Facebooku)

Zemřel symbol, díky kterému spousta lidí hrdá, že jsou Češi, a já teď marně pátrám po nějakém dalším.

Karel Schwarzenberg: Václav Havel u nás bohužel v posledních letech nebyl doceněn. Asi až teď si lidé uvědomí, koho ztratili... Je to ztráta, kterou budeme cítit ještě velice dlouho. Lidé by si měli vzít vzor v Havlově skromnosti, počestnost a ve statečnosti.

Já jen doufám, že novináři nebudou obtěžovat pozůstalé příbuzné a blízké přátele Václava Havla, aby mohli tito pozůstalí zorganizovat důstojný pohřeb někomu, kdo si to zaslouží.

Fotoalbum programu ČT24 k Václavu Havlovi - vstup zde

Fotoalbum Respektu a komentář Respektu k úmrtí Václava Havla


Mnoho kondolencí bylo takových klasických či suchých. Vybočil například britský spisovatel indického původu Salman Rushdie napsal na Twitteru: "A teď Havel. Zatraceně. Už mám dost toho, že své přátele a kamarády nacházím ve sloupcích nekrologů. Mohli by všichni, prosím, chvilku zůstat naživu?"

Tohle všechno co jsem doteď zmínil vzniklo v neděli před 19-tou hodinou. Pak se objevovaly následující reakce:


Google+ (nejmenovaný uživatel): Zemřel Václav Havel. Je mi ho velmi líto. Ale to, co rozpoutala média, je nechutné. Jak je možné, že celé zpravodajství na ČT i na Nově se věnuje jen jeho úmrtí? To se v této zemi dnes nic jiného nestalo?


K tomu zpravodajsky dodávám - dnešní tištěné Lidové noviny - 16 stran o V.H. což obvykle bývají celé noviny bez příloh...

Očekával jsem kdo první smrt Václava Havla zneužije a byly zaznamenány tyto případy:

"Cestovky doufají: Havlova smrt přivede do země turisty"? Je podobný článek profesně vpořádku? Chápal bych ho v bulváru, ale chvílemi mám pocit, že je to právě bulvár, který Havlovu smrt popisuje nebývale umírněně.
 
Vojenská zdravotní pojišťovna České republiky se taky příživuje na smrti Václava Havla. Nad svým PF 2012 vyrukovala s černým bannerem. Na něm je napsáno "Zemřel expresident, spisovatel a dramatik Václav Havel" a doprovází to text "pojištěnec VoZP ČR". 

Třetí případ se brzy více rozjede na facebooku, neboť z těch málo skupin co jsem avizoval včera je jich už asi 90. Kolik z nich se změní na reklamní balast či spamerská doupě? Více o tom píše Pooh a má i nějaké další poznatky v dalších postech na téma V.H.

Tady by mohl můj výčet skončit, stalo se však ještě něco - nechme nejprve promluvit komentáře z FB:

Tak jsem pěkně zmatenej, co nám ten svět chce vlastně říct, ve stejný čas umře největší symbol demokracie a prašivý totalitní vůdce, to jako aby misky vah zůstaly stále v rovnováze?

Vypadá to, že rovnováha zůstává zachována. Václav Havel nahoru a Kin čong-il dolu.

Ano, severokorejský vůdce Kim Čong-il, zemřel také, jen o půlden(?) dříve