Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

sobota 7. ledna 2012

Krátké shrnutí sedmi dnů (52.)

S mírným zpožděním doplňuji shrnutí z loňského roku z jeho posledního týdne začínajícím druhým svátkem vánočním.

V pondělí ke mě domů přišly sestry, jejich děti a jejich partneři, takže byl můj byt plný tak, že docházely lžičky na kafe :-) Pokecalo se, dárky vzájemně předaly ....

Úterý považuji zpětně za zbytečné, neboť jsem jel na školení nové spisovky, jenž měla od 2. ledna najet, jenže doteď (do úterý) není nic nasazeno ani určena adresa webových služeb. Na to že v úterý zbývalo jen pět dnů do ostrého nájezdu... Školení navíc začalo dobrým "vtipem" na první dvojhodinovku vůbec nešel obraz, pak byly problémy se zvukem...

Ve středu jsem si chtěl udělat náskok na čtvrtek, ale zhatily mi to nečekané problémy :-(

Tím pádem jsem se ve čtvrtek chtěl snažit to dorazit. Kdyby se mi to bývalo ve středu dařilo, mohl jsem za čtvrtek dodělat všech 19 počítačů a sám.

Jenže na nově vzniklé pobočce "R", kde se doteď nemohlo s ničím dělat byli ve čtvrtek čtyři mí kolegové a měli na starost 12 počítačů. Když zavolali poprvé, že jim to nejde, dal jsem jim číslo na síťaře z dodavatelské firmy, ať jim pomůže on (my nemáme přístup na konfiguraci routerů). Když zavolali podruhé, mrkl jsem na to sám a zjistil, že firma nakonfigurovala to co měla, ale neudělala už ani Ň pro to, aby se nová podsíť správně snesla s Windows udělátky ve stávající síti. Nu což, 15 minut jsem trošku klel při konfigurování, ale pak už kolegové dokázali první PC napojit do domény. Když ale o 2 hodiny později volali, že se jim konečně povedl druhý, pochopil jsem, že bude zle a původně plánovaný pátek jako "rezerva" padne. Jo, padl i čtvrtek a to mě, odtáhli mě do Litvínova, ať se na to kouknu....

První problém je ve slabé lince, která nesnesla, že se na ní navěsily čtyři počítače, v nich obludný antivir, který na update potřebuje desítky megabajtů, do toho kolega vyrobil obraz, ze kterého se PCčka klonovali a ten byl vyrobený poměrně v minulosti, takže se tahaly i windowsí updaty. Kudy se pak měla srovnat doménová politika, to netuším. Pak už stačily jen nějaké ty chybky v dokonfigurování jednotlivých PC a bylo o zábavu postaráno. Dali jsme na pobočce bez čtyř počítačů všechny, zbývalo ještě udělat uživatelská nastavení všech počítačů dle specifik uživatelů.

V pátek jsem tedy opět zahájil na pobočce "C" sám, a čtyři kolegové jeli na pobočku "R" dodělat 4 počítače a nějaké ty nastavovačky. Vyjeli v 9 hodin a když ani ve dvanáct hodin nebyli zpět u mě, byl jsem už nepříjemný a zeptal se svého nadřízeného, jestli je to "džouk" nebo jestli mi přijedou pomoci.

V půl druhé mi šéf zavolal jestli stále chci pomoci, chtěl jsem a tak že prý postupně přijdou. O hodinu později mi znovu volal šéf, že prý se vrátil první z mých kolegů., že ho nepustila dole ochranka. Protože mě osobně končil čas, kdy jsem směl být na budově, sešel jsem dolů a slušně jsem ochranku požádal o svolení zůstat déle. To mi bylo uděleno a pak se mě chlápek z ochranky zeptal, jestli k nám patří i ............. [popis kolegy]

Nevěřícně jsem zíral na ochranku, která mi odvyprávěla příběh o tom, jak na něj kolega mávl průkazkou a chtěl projít, což pochopitelně po vypršení času v budově pobočky "C", kde jsme v nájmu, není možné. Na navrhované řešení, že zavolá mě (kterého zná a který povolení měl), tajemnici a jiným osobám, které mu to povolení dali kolega nereagoval, dokonce začal vykřikovat slova na téma "že je mu to jedno, že to v pondělí nepojede" a pak nasraně odešel. Kdyby ta trubka co má to štěstí být mým kolegou mi zavolala, to ne, to mi musel zavolat až můj šéf, jak už jsem řekl... Hlavně že on měl výmluvu, že může jít domů.

Když jsem tedy měl šéfa na drátě, oznámil jsem mu, že pokud tedy musím pobočku "C" oddřít sám, že už nestihnu dodělat ani spisovku a ať to udělá někdo jiný, že už to mělo být v poledne. Takže to udělal šéf, protože už nikdo jiný z kolegů nebyl přítomen, ale musel jsem si vytrpět ještě dva hovory na téma, co teda jako má napsat do kolonek X a Y

Páteční přesčas jsem přes to všechno mohl zakončit v 16 hodin, kdy byla pobočka "C" mou rukou kompletně hotova, ale ještě jsem si chtěl udělat radost a na "mé" pobočce "B", kde mám svojí ranní základnu, jsem si chtěl sestavit židli, kterou mi přivezli v rozloženém stavu, konečně po X letech nebudu sedět na trosce, jenž je už dávno vyřazena a určena na zlikvidování. No, nemám na to buňky, bude mi to muset složit náš domovník....

Pátek jsem uzavřel na pobočce "A" v 19:30.

Dál už jen stručně

Sobota - výlet do Ž* za kamarády, oslava Silvestra proběhla, vypilo se víc alkoholu, než by mi bývalo milo, ale když se nepilo a hrály hry, bylo to fajn.

Neděle - návrat domů....