Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

čtvrtek 5. ledna 2012

Vy a náboženství

Účastnil jsem se jednoho studentského průzkumu, který dělala studentka Bára pro svojí seminární práci. Účastnilo se ho téměř pět set lidí, což je poměrně hezký vzorek, většina ve věku mezi 17-25 lety, tedy studenti a pak takové vyjímky, jako já - ale já jsem taky student :-)
Pokud je možno vytrhnout jeden graf z kontextu celého výzkumu, byl by to asi tento.

Věřících je mezi mladými jen 21% ! mohl by křičet zarytý ateista

Věřících je 63% procent! mohl by křičet druhý tábor.

Problémem je ta červená skupina, kam ji započítat? Škoda, že takovýhle průzkum neprobíhá už od roku 1990, osobně mám dojem, že se tato skupina rozrůstá na úkor skupin zbývajících.

Vím o čem mluvím, neboť se počítám právě do té červené skupiny, která věří v něco, co nezapadá do škatulky "věřící patřící ke konkrétní církvi" a kterou radikální příznivci žluté a zelené skupiny odvrhují jako špatné.

Další zajímavou otázkou by bylo, jestli všichni ti, co jsou v té červené skupině, dokáží alespoň nějak vysvětlit, v co tedy věří. Já sám bych měl problém, kdyby to ze mně někdo chtěl vyrazit, přitom tuhle víru mám víc jak deset let. To už bych měl mít vše v hlavě srovnané za tu dobu...

Žádné komentáře: