Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

neděle 22. ledna 2012

Zvuky k usnutí

Jednou za čas mám občas problémy usnout, ať už je to způsobeno mnou, nebo místem, kde zrovna spím. Bojuji s tím různě a zatím nemusela ještě nikdy nastoupit chemie.

Jedním ze způsobů je najít si zvuk či hudbu, která navozuje pocit klidu a bezpečí. Do dnešního výběru jsem vybral tři.

Zvuky amazonského pralesa puštěné tiše do sluchátek či do repráčků mobilu mohou působit českým lidem možná divně, ale návrat do přírody na určité lidi působí dobře, zvlášť pokud do přírody rádi chodí, ale práce jim to neumožňuje až tak často. Duše však někdy chce býti v přírodě častěji...

Amazonský prales

"Proč si třeba nenahrát zvuk českého cvrčka spolu s okolními zvuky přírody, pokud amazonie nevyhovuje?"

Déšť je vůbec kapitola sama pro sebe, jste-li v suchu ať už pod střechou nebo v přírodě pod nějakou plachtou. Pokud prší bez dalších projevů jako vítr a tak, má to své kouzlo. Mě osobně by vyhovoval zvuk deště z nějakého mě důvěrně známého místa, například z domku babičky, kde se do zvuků deště mísil i zvuk tekoucí vody z okapu do bývalé mlékařské konve, z níž se pak brala voda na zalévání. Při zvuku přetékající konve pak (ve dne) někdo rychle vyběhl a přesměroval vodu do konve další...

Heavy Rains [Velký déšť]


Déšť by neměl být dost hlasitý, ale ani tichý, ani by neměl být snímán v místech, kde proudí voda třeba ze střechy, protože pak může znít jako smažení řízků, jak se mi při hledání správné ukázky pro tento příspěvek stalo..

Bouřka je speciálním případem deště. Mě osobně bouřka, která mi prochází nad hlavou, vždy spíše vzbudí, byť existují bouřky, které jsem nezaregistroval. Zřejmě je to, krom jiného, o hlasitosti hromů a svítivosti blesků. Usínání v bezpečí za zvuků vzdálené bouřky proto mohu doporučit, zvlášť, když nad hlavou je střecha a na ní hromosvod :-)

thunderstorm sound [zvuky bouřky]


Když budete hledat, na youtube naleznete různá Relaxation a Sleep videa se zvuky, které vám vyhoví lépe, zvuky vodopádů, potůčků ...