Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

čtvrtek 7. června 2018

Čtvrteční groteska

Dnešní den byl groteska, ale bohužel spíše groteska v uvozovkách. To je tak,. když naše oddělení zajišťuje něco, co nemáme v popisu práce a na té práci na úplný závěr děláme i dozor - taky trošku nesmyslně.

Každopádně naše poplachová ústředna na jedné pobočce špatně předávala data na centrální pult po stávající lince, takže jsme dostali pokyn vybudovat náhradu - tedy spojení mobilní. Když už se mi vše podařilo dohodnout a ve spolupráci s kolegyní dotáhnout, tak nejprve padl úterní termín a daný montér se pozval na čtvrteční dopoledne...

A tady nastal první problém, protože já osobně si dopoledne představuji v čase 9-11:59, ale montér se objevil až ve 12:30, takže já, trouba, si ani neobjednal oběd, což byla chyba, protože kolegyně by mi jej donesly už v 11:30, hned poté , co se někde ve městě nají samy. Ale já doufal, že budu jíst v rámci kafárny hned ve 13:15.

Z logiky věci se ale daná věc stihnout dala i teď - přidáte novou destičku do ústředny, zrestartujete ústřednu a pak z počítače do ústředny nalejete konfiguraci novou. A to byl ten problém - technik přijel s pláčem, že se mu po aktualizaci Windows10 rozjel nastavovací SW, konkrétně blbne SQL databáze.

O pět minut později  a jedné reinstalaci, jíž jsem dělal já,  (a která byla zbytečná protože pán nerestartuje NTB a SQL podle všeho chtěla jen znovunahodit) jsme se na to mohli vrhnout. Jo, hehehe, pan montér si zapomněl potřebný díl doma. Já v kapse druhou půlku, tedy SIM kartu měl....

Tudíž si montér pro danou věc zavolal a měla mu ji přivést manželka. Když to trvalo 15 minut namísto pěti, tak už jsem si volal o oběd kamarádce a montér se začal dohadovat, kde to vázne. Nu coby, manželka zajela k pobočce jiné firmy a otáčet se nechtěla, protože k naší pobočce vede objížďka. Tak si pro to montér šel pěšky, naštěstí jen skrz park....

Pak už jsme se mohli dohadovat na téma co a jak dál. Montér začal montovat daný díl do ústředny a při té příležitosti teprve zjistil, že má díl jiný, údajně novější. Tak jsem mu byl nucen najít schéma zapojení, protože on se nemohl dostat do systému nějaké firmy, od níž nakupuje - zřejmě jim spadl "backend".

V této fázi jsem se opatrně zeptal, v jakém stavu má být ta SIMka, zda má mít PIN. Neměla mít. Tak jsem tu obálku rozbalil a zjistil očekávatelné - SIM nevylomena a na papírku natištěný PIN. Takže jsem se jal dělat grotesku pro změnu já. Vypl jsem svůj notebook , vypreparoval svojí SIM, dal jsem jí na futrál svých brýlí a nahlas jsem řekl: "Má SIM je na futrálu brýlí".  Pochopitelně totiž měla stejný polep jako ta nová.

Novou SIM jsem vložil, pustil notebook, ozkoušel PIN a jal se hledat odblokování PINu. Ale nějaký update Windows mi "spláchnul" ovladače od výrobce a vrznul si tam vlastní. Odblokování PIN nemožno...

Tak jsem vzal na radu montéra svůj stařičký "hloupý" mobil, vložil SIM a zadal PIN - špatně. Opatrně ho zadávám podruhé, chyba. To už mě polil pot a tak jsem se podíval na futrál svých brýlí. SIMka pochopitelně nikde....

Neptejte se mě, jak se mi mohlo podařit vyměnit dvě SIM mezi sebou, já to totiž nevím, ale po jednom zasakrování byla správná SIMka konečně odblokována. A tak jsem si poskládal mobil i notebook a jal se obědvat, sledujíc přitom technika. Ten otáčel SIMkou sem a tam aby pak udiveně řekl: "Hm, tak modernizace pokročila až sem, potřebuju menší SIM." Jenom jsem pozvedl obočí a technik si sám vylomil SIMku podle jejího naříznutí.

O moment později ale technik prohlásil: "Ta SIM mi tam plandá". A to už jsem šel do kolen a neřešil to, technik pinzetou dotlačil SIM na své místo. Pak se na kartě s vloženou SIM rozsvítila zelená světélka a já se s technikem domluvil, že teď už jsem k nepotřebě a že jej pak kolegyně vypustí.

Technik na opuštění měl hodinu a zbývalo mu jen nastavení ústředny, takže jsem s klidem odběhl do kafárny za kamarádkou, abychom probrali to, co probráno být mělo. O 45 minut později hovor od montéra: "Ústředna mi neumí poslat SMS, jaký tarif máte na kartě?" Měl jsem sto chutí jízlivě odpovědět, že ten, který je pro SMSky potřeba, ale pro jistotu jsem zavolal šéfovi, který ji nastavoval. Nečekaně - je tam tarif na SMS a hovory, a nic víc. To jsem zavolal montérovi a jízlivě dodal, ať tu SIM strčí do telefonu a zkusí si z ní poslat SMS, ať se pozná, zda zlobí ona. Poděkoval, zavěsil a už nezavolal, takže pokud se mu to nepovedlo, stojí u poplachové ústředny dodnes...