Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

sobota 30. června 2018

Šotoušení v Praze ... a nehoda dvou tramvajových souprav

V pátek jsem pobýval v Praze kvůli spolku, jehož jméno se zde na blogu nevyslovuje, a stalo se to, že mi vypadla jedna část programu, samozřejmě jako najust ta, která měla být odpočinková a hezká, zvlášť, když mohl být i oběd s kamarádkou kdesi v lesní restauraci.

Zkusil jsem i jedno "muzeum" ale nevydržel jsem to déle jak půlhodinu, takže jsem měl nápad že bych se mohl tramvají z místa, kde  jsem zrovna byl, se "probojovat" co nejblíž k ZOO a tam si něco nafotit.

Jenomže jak jsem si řekl slovo nafotit, tak jsem si uvědomil, že mi po Praze jezdí linka 23, která je provozována nejstaršími tramvajemi T3, jež jsou v Praze k dispozici. No tedy Té trojkami - když jsem se propracoval k Národnímu divadlu a vyčkal na první soupravu vozů linky 23, jež o pracovní dny jezdí v taktu třiceti minut, zjistil jsem, že proti mě jede klasická T3SUCS se zrychlovačem, jež se dají, byť už v hodně ztenčené míře, chytit i v ostatních městech (v Olomouci nedávno vyřadili z pravidelného provozu poslední dvě soupravy, v Mostě ve špičkách se nechá vyčapat na pravidelné lince taky taková souprava, apod.), Takže jsem se s ní vyvezl nahoru na Břevnov na Královku,.zapadl do parku a tam klofal na lavičce do počítači tak dlouho, až se měla objevit druhá souprava...

Objevila se, a zde se ukázalo, že jsem šotouš amatér, protože jsem si blbě zjistil, jak je smyčka Královka uspořádaná, takže jsem si video sice natočil, ale holt mi chybí začátek, kdy se tramvaj objevuje na scéně. No prostě - koukal jsem do blbého směru :-)
Linka 23 vyjíždí ze smyčky Královka,
stanice Malovanka, 29.6.2018, 11:05 - výřez z videa
Ale co už - měl jsem to hezky vyměřené, takže u mě skončily dveře zadního vozu a já nemusel přebíhat.. V něm jsem jel hezkých pár zastávek sám, takže jsem si nafotil i dobové materiály, které byly v tramvaji vystaveny.

Pochopitelně jsem opět narazil na T3SUCS a tentokrát to byla nejnovější série, takže z focení interiéru nebylo nic...



Ale to už jsem se těšil na to, že uvidím v provozu poslední pravidelně pojížděný vratný trojúhelník, na němž se otáčí tramvaje, tedy obratiště Zvonařka na Vinohradech.

Video z linky 23, natočené tramvajákem vystupující pod přezdívkou willyjeff85 natočeno o 8 dnů dříve, než jsem tam byl já, otočka od 31 minuty videa


Tím,že už jsem měl hlad, tak se mi nechtělo čekat a natočil jsem si jen to couvání, nikoliv kompletní otočku (hlavně bych musel čekat až přijede další souprava, abych měl i nájezd do trojúhelníku a tu řídil na můj vkus naštvaný řidič. Otázkou bylo, jestli si mám dát oběd a pak jet na autobusové nádraží a pak domů, nebo oběd dát až na nádraží.

No, asi jsem měl velké štěstí, že jsem nejenom zvolil variantu, "nejdřív jeď a pak jez", navíc proloženou tím, že jsem hupnul na tramvaj č. 11,  která nejela přímo k I.P.Pavlova, takže jsem nejenom šel pěšky, ale dokonce jsem ani znovu neprojel ani místem, kde se srazily dvě tramvajové soupravy. Sice jako ano, byl bych na té nešťastné zastávce asi tak o půl hodiny dříve, než k té nehodě došlo...

Ale i tak to pro mě byl šok, kdy jsem v čekárně na můj spoj viděl zprávy na ČT24 a obrázky z té srážky.

O to větší překvapení pak bylo dnešní video, opět od uživatele willyjeff85, který oba tramvajové vlaky natočil opravdu jen pár minut před střetem (první minuta videa) a co to pak udělalo s linkou 16, kterou řídil. Nejenom že musel jet odklonem, ale odklonová trasa byla přetížena tak, že byl znovu odkloněn jinam... (čas cca 12:30 je vidět vjezd na obratiště Zvonařka, kolaps kvůli semaforu od 15:30, video zrychleno, druhý odklon dispečerem je od času 18:30)



Aneb co udělá chybějící vyhybka do správného směru a následné semafory nastavené na menší provoz tramvají v daném směru

Prostě a krásně - tím, že jsem se najedl v bufetu autobusového nádraží jsem si ušetřil slušné potíže, zvlášť když raději jezdím tramvajemi než metrem....