Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

středa 10. listopadu 2010

Černá magie u počítačů

Přijedete na poruchu k PC, které pípá a po chvilce roztočí větráčky na tak velkou rychlost, až drnčí celý stůl a majitelé PC mají dojem že se jim odlepí ze stolu a odletí. Vy jej vypnete, odklopíte víko na pantících, pronesete kouzelnou formuli - "Koukej fungovat jinak letíš do šrotu". A voilá, po zapnutí počítač naskočí a funguje k plné spokojenosti.

Přesně tohle jsem provedl v práci na jedné pobočce k úžasu osazenstva postižené kanceláře :-)

A jak to bylo doopravdy?

Telefonické ohlášení poruchy znělo jasně - pípal 4x dlouze, větráky se po chvilce roztáčely na maximum, obraz nenajížděl. S kolegy jsme na dálku PC "odsoudili" k odpálené desce - na těchto PC odejde větrák a pak procesor nebo základovka, podle toho co se upeče dřív. Manuál k desce samozřejmě nikde, protože je to starý klump........

Přijel jsem na pobočku, počítač si pustil a vida, že nenajíždí ani obraz promptně otevřel PC, klepl nenápadně do přídavné karty pro video (to PCčko má normální a přídavný videovýstup) s povídáním a vše náhle fungovalo tak jak má - bez rámusu a pípání.... 

Na to, že jsme tohle PC za poslední měsíce jezdili čistit a hledat závadu ..... Kdyby v PC nekulhal větráček nad procesorem, co tak často v tomto typu odchází (neptejte se kolik stojí, protože byste omdleli) tak jsem tu přídavnou kartu vytrhl a nechal ho provozovat bez ní.....

A jak to probíhalo dříve? Zkusil jsem dát dohromady historii tohoto počítače za poslední rok:

Přijede první technik, vyklepe kýbl prachu a PC naskočí =>; svede to na bordel a teplo ......... přijedeš podruhé, rozebereš onen drahý a odcházející větrák, vyklepeš prach co neudělal první kolega, při vyndavání drkneš do té zpropadené karty => svedeš to na bordel a kolegu, co špatně vyprášil PC před tebou .....  prozradila mi jedna z kolegyň.

Pak tam jede další kolega (který u nás už nedělá) ten hrkne rovnou do správné karty, ale nikomu to neřekne a pak tam jedu já a taky bouchnu do správné karty, protože jsem si všiml že monitor totálně nereaguje a až pak si všimnu že je vypnutej monitor :-)