Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

pondělí 8. listopadu 2010

Kolega nenastoupil ... (k aktuálnímu dění)

Před pár dny jsem tu psal něco malounko s titulem "K aktuálnímu dění". Měl jsem tam i nějaký ten sen. Objevují se ale jiné nešvary, například co si v práci nezamknu do šuplíku, to může být mým nadřízeným zapřeno, to jsem ostatně psal 31.října.  Hned o den později od tohoto zápisu jsem totiž opět musel jezdit služebním autem a papíry byly skutečně u onoho nadřízeného. Opět jsem dojel po pracovní době do garáže a doklady od auta šly do šuplíku....

Avizovaný kolega nenastoupil, neb se prý nestihlo papírování, ale i bez této události mám stále pocit že mě chce někdo podrazit. Jak si jinak vysvětlit událost k níž došlo v úterý. Úderem deváté hodiny se polovina serverů rozhodla jít do restartu a pochopitelně mezi nimi byl i server databázový, takže nikdo nemohl dělat. Do tří minut jsem měl hovor od "pana I" a prý že co dělám s db serverem a ať toho nechám. Jedovaté sliny mi odkapávaly z úst, ale přemohl jsem se a líbezným hláskem s příměsí jízlivosti jsem mu oznámil, že z pobočky B fakt nešahám na servery pobočky A a navíc se db-serveru na pobočce A vyhýbám jako čert kříži, protože ho nemám ve své správě. Pak jsem udělal dvě opatření - jednak jsem se ukázal pár lidem na pobočce B, že tam ještě jsem (byl jsem jako najust v době tohoto telefonátu zalezlý u serverů a čas odpovídal době, kdy už na pobočce B nebývám) a pak, hned jak db-server najel, jsem si na dálku odkopíroval stranou logy.

Mohlo mě klepnout, když jsem z logů a následně i vizuální kontrolou zjistil, že kdosi nastavil na servery, že se mají aktualizovat Windowsy v 9 hodin ráno včetně restartu a pak toto nastavení zablokoval tak, že nešlo změnit. Udělal to ale jen pro servery pobočky "A" a já si gratuloval, že "svojí" pobočku B držím od doby sloučení firem v mírně nesloučeném stavu, protože bych se vsadil, že by je to přelízlo taky. Jak se mi to teď vyplatilo! (Sice kdybych onemocněl na delší dobu, tak by se mi to mohlo vymstít, ale to je riziko).

Každopádně hned odešel email na mé šéfy s obrázkovou kopií onoho nastavení na db-serverů pobočky A a pobočky B jako vzor, jak to mělo správně být. To nastavení tam mohlo být už delší dobu a teď se to teprv projevilo, neboť až nyní vydal Microsoft nějakou mimořádnou záplatu. Tudíž se k tomu nikdo nepřizná. Našel jsem taky zmanipulované nastavení i na WSUS, což už pro mě průšvih teoreticky je, když to spravuju jediný já. Tedy oficiálně, neoficiálně se tam může připojit kdokoliv z našeho oddělení, aby byla zastupitelnost....

Pak se můžu divit, že se mi zdá sen, kterak sedím na přepážce informací a jedovatě odpovídám na ošklivou narážku od klienta a se stisknutými zuby, že fakt nejsem d**il  a id**t protože to bych se choval jinak a hůř. Pak se mi podaří nahodit PCčko na informacích a mohu jít odtamtud pryč...

Možná si někdo řekne, že se chovám paranoidně resp. že mám paranoidní představy, ale existují věci, které se neudělají samy od sebe a já nejsem takový idiot, abych si nesmyslně nastavoval WSUS tak, aby mě to přivedlo do průšvihu, a WSUS používám už X let, takže jsem si ho za tu dobu fakt vychytal. Ostatně i WSUS máme rozdělené historicky na pobočkách a pobočku A v tomto softu spravoval již nežijící kolega a i on si ho vychytal a nastavil po svém. Já to na pobočce A udržuju systémem "nesahej na to, dokud to funguje samo - jen to udržuj v chodu a poctivě zálohuj"... Jen když přijde nové PC, tak jej do systému zařadím a naopak ....................