Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

středa 24. listopadu 2010

Trocha reality 2, aneb jak jsem nejel na poradu o táboře

Včera odpoledne jsem měl jet na poradu do Prahy a už podle nadpisu je asi jasné, že jsem nedojel a co hůř ani jsem nevyjel. Stud mě jímá ještě teď, den poté, ale na druhou stranu - měl jsem šanci dělat něco jiného? (Pokud někdo ví, jak jsem se měl zařídit, nechť to napíše do komentářů, jsou vyjímečně u mého blogu povolené)
Naplánované jsem to měl zcela jasně - z práce mohu v úterý odejít už ve 13 hodin, když bych měl nějaké obtíže, tak mohu odejít později, poslední vhodný autobusový spoj mi jede v 16 hodin. Nikdy jsem neměl tak velké obtíže (v oboru jsem už dost dlouho, v poslední práci už taky sedím dlouho, byť kratší dobu), abych je v čase rezervovaném pro pracovní "katastrofy" nebo v lepším na vánoční nákupy nezvládl


Jenže jsem až přespříliš poctivý, a tak, když mi v outlooku zazvonilo varování, že valné většině uživatelů se blíží ke konci platnost certifikátů - což jsem si nastavil právě před 390 dny, hned jsem to naklusal připomenout vedoucímu, protože já sám při své normální práci bych nějakých 150 lidí za 25 dnů (včetně sobot a nedělí) nedokázal.


(Vysvětlení pro méně znalé, ale technicky zdatné - tento elektronický certifikát se dá použít jako ověřitelný elektronický podpis a pro nás máme zaplacené outsourcované řešení od renomované externí firmy, což má dva důsledky. První- ten lepší - je ten, že náš elektronický podpis si může ověřit kdokoliv, druhý ten horší je ten, že se vydávání certifikátů musí řídit legislativou našeho státu. Ta říkala loni jasně - certifikáty se šifrou SHA-1 a délkou klíče 1024 se smí vydávat do 31.12.2009. Naše programy nebyly připravené na SHA-2 a délku klíče 2048 a proto jsme využili takové obezličky. Na poslední chvilku jsme si prodloužili hromadně platnost certifikátů a celý rok jedeme na původní technologii.


Už předloni ale bylo jasné, že Microsoft podporu SHA-2 pro kombinaci Windows XP SP3 + Office 2003 nezlepší- v podstatě až pomocí SP3 ji do windows xp doplácl, takže od začátku roku máme právě jeden počítač v kombinaci Windows Vista + Office 2007, neboť  jen v této kombinaci bychom dokázali zpracovat email, který by byl označkován novým certifikátem. Celý letošní rok, zvláště jeho začátek byl spjat s pokusy perfektně rozběhat kombinaci našich softů s Windows7 a čekalo se na červenec kvůli Office 2010 ...)

Pominu teď potíže, které jsme měli s prodlužováním certifikátů na Windows7, které už máme nasazené skoro všude, do doby než jsem to "zlomil" jsem hezkých pár certifikátů prodloužil na Windows XP a pak je s klením přenášel na Windows7, což nešlo přímou cestou ...

Prostě a krásně když to shrnu - nastal čas prodlužování certifikátů a měli bychom ho dělat všichni informatici, protože díky netriviálním problémům to nelze udělat uživatelsky, ale na pobočku musí jezdit jen jeden informatik. Já. A když jedu na jednu, proč bych nejel i na druhou že? Tiše jsem se usmíval, přesně na tohle si mi krásně hodil vyhrazený čas na "katastrofy". Mělo se to zhoršit...

Na inkriminovanou pobočku jsem měl dojet ve 12 hodin jen na certifikáty, ale rozhodlo se, že tam rovnou uděláme výměnu počítačů, aby na pobočce měli Windows7, připravovat je měl kolega a mě bylo sděleno, že mi byla nařízena přesčasová práce, dokud se počítače nedodělají. Kolegové měli přijet z centrály také ve 12 hodin.

Jak očekáváte správně, počítače na pobočku dojely až ve 13:30 (a to jsem si je musel dovést sám), abychom během pěti minut zjistili, že nové počítače nemají digitální videovýstup, na rozdíl od těch starších. Kabel mezi původním počítačem a monitorem byl digitální ... Neměl jsem tu sílu jet pro ně, takže kolega dostal klíčky a odjel - cesta tam i zpět trvala víc jak hodinu místo očekávatelných 45 minut. Mezitím jsem se zlehka věnoval, těm certifikátům....

Pak už se šlo na počítače...

A pak to pokračovalo celý večer, a jen pro mě celé dnešní ráno, dopoledne a část odpoledne, kdy jsem ladil a ladil a pil čaj :-) Drobnou část rána byl se mnou i jeden kolega.Certifikáty mám komplet, počítačů je vyměněna přesně půlka. Takže příští týden opět na viděnou, pobočko!

2 komentáře:

Magog řekl(a)...

Přesčas lze nařídit?? V dané situaci bych začal počítat do deseti a někde tak kolem dvojky vybouchnul asi jako Kryton v jednom dílu.

Pelin řekl(a)...

.... za jakých okolností můžeme o práci přesčas vůbec hovořit, stanoví § 93 a dále § 78 odst. 1 písm. i)zákoníku práce. Prací přesčas je práce konaná zaměstnancem na příkaz zaměstnavatele nebo s jeho souhlasem nad stanovenou týdenní pracovní dobu vyplývající z předem stanoveného rozvržení pracovní doby a konaná mimo rámec rozvrhu pracovních směn .... [www.pravnik.cz]