Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

úterý 22. února 2011

Krátké shrnutí sedmi dnů (7.)

Kdybych měl počítat, kolikrát už u nás v budově někdo přesekl elektrický kabel za poslední dvacítku let, kolikrát se spálilo nějaké zařízení nebo svorkovnice na kabelu připojené a k tomu přidám tyto poruchy v našem nejbližším okolí... No, mockrát ...

Bum ho, v pondělí to tu bylo zas, tentokrát jsem měl to štěstí, že jsem to sledoval na dálku. Někdy v půl deváté byl překopnutý kabel a někdy po deváté hodině se vybily baterie náhradních zdrojů a mě spadlo spojení na server. O dvě hodinky později konečně přišel telefonát, že už elektřina jde, ale šla jen na počítačovém okruhu - světla nic a ostatní zásuvky také nic. Mělo to jeden zásadní problém, v jednom místě je nedostatek počítačových zásuvek :-( Vyřešit to šlo, ale i tak bylo něco špatně, v serverovně kde co signalizovalo podpětí a LCD monitor na řídícím počítači to signalizoval poblikáváním .... Krásně se mi pracovalo na nahazování, když po tom překopnutí to prý zkusili elektrikáři několikrát zapnout...

A jak jsem si říkal v úterý,  zřejmě tento týden nazvu týdnem depresivním. Pobočka "F" si vyžádala mě, že prý se seká nový počítač s Windows 7 při pokusu o oboustranný tisk. A skutečně se i sekal, při posílání na síťovou tiskárnu. Tak jsem si s tím začal hrát a použil jsem ovladač, který mi na hlavní pobočce běhá...

O tři hodiny později: Na pobočce "F" se seká tisk na síťovou tiskárnu, pokud chci tisknout oboustranně. V mezidobí nešel chvílema kompletní tiskový server a jeho 10 síťových tiskáren. Jak je možné, že stejný ovladač na jednom místě funguje a na druhém ne, to netuším, ale jsem na hezkých pár dnů vyléčen z nasazování ovladačů s logem Microsoftí certifikace, že je ovladač kompadebilní. Až bude příští týden klid, tak si na "F" přivezu testovací tiskový server a budu si hrát jako malé děcko :-)

Středa, klidu je třeba a tak jsem se vrhnul v podvečer na videa a vydrželo mi to až do konce týdne, jak se můžete přesvědčit na blogu v předchozích blogpostech. Byla to docela uklidňující akce, protože v pátek mi tekly při školní výuce slzy zoufalství. Tak rychle vysázené vzorce a čísla na tabuli jsem pomalu ani nestíhal přepsat do sešitu, natož abych je pochopil a sám spočítal příklad na tabuli. A to ještě byly blechy a profesor to dost rychle smazal. Jsem sám zvědav, jestli mám alespoň správně přepsané to, co jsem stihl a chybějící kusy výpočtů dokážu dopočítat...

Co jsem dělal v sobotu a v neděli si ani pořádně nedokážu uvědomit, jak jsem byl zdrchaný, čemuž k prodloužení přispělo nedělní vyprávění sestry, kterak její přítel není až takový dobrák, kterak to hrál na všechny okolo, ale doma byl ... to správné slovo mi teď chybí, ale kombinace žárlivost a prachy myslím hovoří za vše. Zkusil jsem sestru přehodit z této depky tím, že jsem ji navedl na vymyšlení "sourozeneckého mejdanu", neboť v tomto novém týdnu už je jisté, že se sejdeme v plném počtu.

A díky tomu, že na včerejšek padlo výročí Nagana, mohu zabrousit stručně i do nového pondělí.
Dnes už mi sestra volala a upřesnila nějaké ty časy, kdy dojede zbylý sourozenec, kde bude spát a jiné drobnosti. A jak bylo v práci? Když si přečtete druhý odstavec právě tohoto postu, jen si přepíšete čas z půl deváté na půl druhé, tak je to ono .... Opět bez proudu. Tentokrát jsem to ale chtěl vidět na vlastní oka, jenže tentokrát ani neproběhl náznak lynčování týpka, co překopl kabel, protože tentokrát "jen" uhořel drát na přívodu do počítačového okruhu někde mezi patry, čímž nefungovala přesně ta půlka, co minule fungovala... Ale o tom až při příštím souhrnu...