Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

pondělí 28. února 2011

Krátké shrnutí sedmi dnů (8.)

Protože se nám nebezpečně přiblížil konec měsíce, je čas nejprve zveřejnit nový rozpis toho, o čem chci v blogu následující měsíc psát
  • V pondělí zůstane shrnutí z minulého týdne, buďto to, co jsem si prožil, nebo toho, co napíšu na blog
  • Stále hrajeme v úterý dračák, takže nějak není síla a chuť cokoliv dlouhého psát po pozdním příchodu domů, proto nechám v tomto dni moudra dne.
  • Na středu jsem přesunul sny, i když v posledních dnech mi přijde, že si pamatuji jen útržky, jenž nejde zařadit, ale snad si s tím nějak poradím
  • To na čtvrteční "lidstvo blbne" už mám tři témata z možných čtyř až pěti (ještě nevím, jak s 31.březnem, ale protože v ty dny budu mít uzavřené další dvě zkoušky, tak to možná bude o tom, jak budu blbnout já. Nebo bych mohl vyhlásit nová témata na duben :-)
  • Na pátek neplánuji nic, nechávám si zde opět únikovou skulinku buď na něco aktuálního, nebo tak něco
  • Sobota je takový krásný den na zaměření se na nějaké téma k zamyšlení, náměty mám už teď na 3 soboty ze čtyř. Je to zvláštní, ale opravdu se najde pokaždé něco k zamyšlení a je toho docela dost.
  • Neděle je druhý ze dnů (k úterku), kdy se mi nechce nic moc vymýšlet, takže tu zveřejním několik hezkých videí, ať už hudebních nebo jiných ...
Ale ke shrnutí právě uplynulého týdne. V pondělí nám na budově pobočky opět vypadl proud, tentokrát se prý upálil drát mezi patry. Má to jeden háček, nové vedení elektřiny bude dokompletované až údajně za 14 dnů (proč "údajně" vysvětlím níže) a nám se upálil na starém vedení už druhý drát ze tří. Jak dlouho může vydržet ten třetí drát ze třetí fáze se můžu jen domnívat. Každopádně přívod energií, před patnácti lety nově udělaný, je na konci své životnosti....

Vydržel do středy, kdy to lehlo definitivně, takže elektrikáři u nás v patře rozhodili skříň, poslali si dolů šachtou nový kabel a bylo po ptákách. Po tom všem jsem se dozvěděl, že hned nejbližší pondělí a ne až za 14 dnů bude možno(nutno?) zpřeházet vše na nový okruh. No, uvidíme. Každopádně ve středu i ve čtvrtek běžely revize nového vedení a čas od času při této revizi "lehl" kompletně celý barák.

Bohužel jsem zjistil, že budu muset být upálen na hranici, neb jsem přivolal neštěstí jako středověký čaroděj .... na sebe. Koukal jsem ve středu na UPSky a servery bez proudu a říkám si "to by byla prča, kdyby mi něco nenajelo, už se dlouho nic nestalo. Elektrikáři zapli proud, já "popostrčil" databázový server, aby najel bez testů v biosu, pak se zkusím připojit do databáze a ... DATABASE NOT LOGGED IN. Koukl jsem rychle na služby - všechny STARTED. Zkusil jsem LOW LEVEL služby na připojování se po síti  do databáze a na test funkčnosti, fungovaly. Zkusil jsem login do databáze v DOSu, nešel. Prý databáze NOT MOUNTED.  To už jsem měl prdýlku jak vlašský ořech, protože to byl jasný příznak, že je databáze poškozena. A byla ...

Kdo zná trošku Oraclovské databáze, ví, že existují takzvané "Control file" a právě jeden z nich jsem měl poškozen. Naštěstí jsem měl inteligentně druhý z nich na jiném disku (tak jak je to ostatně důrazně doporučováno), takže po nahození Recovery a chvilkovém napětí si Oracle otestoval, že druhý Control file sedí na databázi jako ulitý, takže jsem potvrdil přepsání toho špatného, dodělal pár testíků a bylo to...

Kdyby se nezadařilo, tak by byla pryč celodenní práce, naštěstí kompletní zálohu z předchozího dne jsem měl uloženou stranou. Jak se mi hodilo, že tu zálohu (mimo jiné) v noci přenáším po linkách na jinou budovu ....

V pátek jsem relaxoval se všemi svými sourozenci v hospůdce, kde hrála živá kapela, všechny sourozence jsem si užil i v sobotu na bowlingu (první hru jsem byl poslední, druhou třetí od konce) a až v neděli řešil přízemní problémy s počítači ...

Narazil jsem v neděli na článek "Sčítání lidu se nezúčastním. Videa ČSÚ a argumenty pro a proti" a přemýšlím, jak se k tomu postavím já...