Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

pátek 11. února 2011

Zemětřesení v San Francisku

18. dubna 1906 došlo k zemětřesení v San Francisku, při němž a také díky následným požárům zahynulo až 3000 lidí...

Dnešní den tedy ještě není dnem výročím, ale já to připomínám z jiného důvodu. Mám totiž jedno tramvajové video právě ze San Franciska, jenž bylo datováno původně do roku 1905 (je to druhé video v tomto blogpostu), jenže Youtube a pak i další stránky které jsem si dohledal, mě přesvědčilo o omylu.

San Francisco Earthquake 1906 - Before and After


Následné výzkumy historika Davida Kiehna o Niles Essanay Silent filmovém muzeu, rozhodla, že film byl skutečně natočen pány Harrym a Herbertem Milesem 14. dubna 1906, jen 4 dny před katastrofou. Kdo vyrobil film z pravé strany videa není známo...
zdroj: Youtube.com

Přiznám se, že nevím jak se mám srovnat s tím, že video, které mě tolik měsíců dostávalo do pohody, vlastně ukazuje stav těsně před oním zemětřesením, vidět lidi, kteří netuší co je za pár dnů čeká...

Používal jsem až doteď video, kde je použita skladba skupiny Air, myslím, že na mě působilo obé - jak hudba tak film...

Air - La Femme D'Argent


Na Youtube lze najít i delší verzi videa, toto je takový větší střed :-)