Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

pátek 3. června 2011

Požár v muničním skladu

Dnes ráno jsem byl vysloveně překvapen tím, že na rádiu Impuls hlásili zprávu o požáru v muničním skladu, ale na hlavních zpravodajských serverech není ani ťuk. Pochopil jsem, že se děje něco mimo, což mi potvrdilo zpravodajství Českého rozhlasu: V Rusku hoří muniční sklad, desetitisíce lidí prchají

Originál jedné ze zpráv k tématu:

В результате пожара на складе боеприпасов пострадали 25 человек: "В результате пожара на складе боеприпасов в воинской части в Удмуртии пострадало не менее 25 человек. По данным пресс-секретаря президента Удмуртии, ссылающегося на уточненные данные минздрава республики, по состоянию на 05:00 пятницы за медицинской помощью обратились 25 жителей села Пугачево."

[přeloženo a zestručněno: V pět hodin ráno (= tři hodiny ráno našeho času) bylo hlášeno 25 zraněných/ošetřených lidí... ]

Co se kvůli muničnímu skladu musí všechno dít, si můžete přečíst v originále (nebo s překládací službou Google) na webu VESTI.RU v jeho tématu: Akutní stavy v Udmurtské, ale z toho co jsem vyčetl já postupně stoupá počet evakuovaných lidí a vystoupal už přes 15000 lidí. (Kolik jich je evakuováno a kolik jich uteklo ze strachu se neodvažuji odhadnout) Evakuují je proto, že střepiny létají několik kilometrů daleko, ostatně tlaková vlna vyráží okna v okruhu 9 kilometrů. Je-li pravda, že úřady vyklízí zónu 10km kolem skladu (dementována byla zóna o velikosti 20km), tak to opravdu musí být ošklivé.




A aby nedošlo k zeměpisným mýlkám - děje se to ve vesnici Pugačev, Udmurská oblast, republika Tatarstán, součást Ruska.

Do toho ještě vybouchl granát ještě někde v Otrokovicích - čechách. Co tam dělali, to netuším, ale zřejmě ho kdosi kamsi donesl, jak jsem v rychlosti vyrozuměl. I tam jsou ranění

update 7:22Tři muži zemřeli po nočním výbuchu na ubytovně v Otrokovicích