Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

úterý 7. června 2011

Spravené auto s bonusem navíc

Včerejší den dopadl poněkud jinak, než jak jsem si v dané situaci představoval respektive v co jsem doufal.

Očekával jsem telefonát v 9 hodin ráno - auto je hotové, přijeďte si, byl to termostat, stálo vás to 500Kč i s prací.

Kdeže. Telefonát až v jedenáct hodin a prý že vodní pumpa a suma za materiál a práci je rovná 4000Kč, takže má první jízda byla k bankomatu...

Technik mi tu vadnou vodní pumpu ukázal a já začal věřit, že opravdu v každém výrobku je součástka, která se nazývá "kurvítko" a která když tam není, tak auto funguje a která tam když tam je, tak se rozbije jako první. Přesně tak to bylo i zde - kus umělé hmoty se rozsekal a zablokoval průtok vody k termostatu [nebo tak něco c tom smyslu, nedával jsem pozor]. Samostatné kurvítko se neprodává, takže se musela dát ta pumpa celá. V mém případě by se ale dávala tak jako tak, protože některé kousky toho kurvítka se rozlámaly tak na drobno, že technik je ani nenašel....

Každopádně jsem dojel domů v 16 hodin, omrkl chladící kapalinu [heuréka, neubyla!!!] a zapadl domů, kde jsem si začal páchat pozdní oběd. Neměl jsem ale klid, neboť v 16:05 přišla bouřka z jihovýchodu, tedy ze směru, který u nás nepřináší rámusivé bouřky, nýbrž bouřky značně deštivé a problémové. Taky že ano, o dalších pět minut jsem měl hovor z práce, že a) nejde proud (v celé čtvrti, jak se pak ukázalo dodatečně), ale bohužel i za b) že nikdo kromě mě není sehnatelný.

Proklel jsem svojí smůlu a mazal do práce, opět autem. Přijel jsem, běžel skrz deštivý konec bouřky, vyběhl do patra s vyplazeným jazykem přesně v té vteřině, kdy mi na patře počítačáci dalšího nájemce v budově zkoušeli nahazovat jističe. Pochopitelně jich pár vynechali, ale i tak mi jedno zařízení nešlo. KDyž už bylo nahozeno vše několikrát, šel jsem po přívodním kabelu, abych zjistil, že to zařízení někdo za rohem vykopl ze zásuvky.

Proklel jsem i tohoto neznámého dobrodince a mazal do serverovny, kde jsem dopomohl k najetí strojů, které úmyslně nestartují automaticky. Ledva bylo toto hotovo, ozvala se rána a celá budova byla opět bez proudu.

Takže počkat, než tento problém bude zpacifikován na přívodu a pak donahodit jističe, které ten druhý výpadek vzal sebou (jistič klimatizace serverovny, mimo jiné) a opět pomalu najet servery a další věci, tentokrát všude s diagnostikami, protože tentokrát to zcela vybité UPSky nepobraly....

Pro velký úspěch jsem si výpadek nacvičil i v úterý ráno, kdy "šel do háje" rozvadeč pro 1/3 patra, pochopitelně ten, k němuž patří serverovna. Pravděpodobně příliš mnoho rychlovarných konvic, protože k tomu došlo přesně v okamžiku, kdy u dalších nájemců mají být všichni v práci.