Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

pondělí 3. října 2011

Krátké shrnutí sedmi dnů (39.)

Právě uplynulý týden mohu zařadit mezi ty klidnější, ale začínám pochybovat o svém kolegovi, takže dnešní krátké shrnutí bude delší...




V pondělí se dostal kolega do neřešitelné situace, kdy na starý vícediskový server Dell potřeboval dostat Microsoftí Windows server 2008. Problém je v tom, že před vložením Microsoftího softu musí být server předpřipraven pomocí CDčka Dellu. Jenže my máme v krabici jeho starší verzi na starší verzi Microsoftího serveru. Poňoukl jsem ho, ať si ho stáhne z internetu přímo od Dellů, což už ostatně chtěl udělat sám, ale pro jistotu se přišel zeptat, jestli nemám nějaký další nápad.

O větší chvilku později mi tvrdil, že to našel, ale že to jde stáhnout jen přes Dell Download Manažer a že ten na internetu nejde najít a stáhnout. Poprosil jsem jej tedy o odkaz co chce stáhnout a obdržel jsem přes email cosi jako www.dell.com/download? což pochopitelně neprošlo, neboť v odkazu nebylo to, co se má stahovat ...

Když jsem měl napodruhé v emailu odkaz kompletní, otevřel sem si ho a narazil na obvyklý trik - vyskočilo na mě malé okénko, kde bylo vidět jen jedno tlačítko - stažení přes toho manažera (Má tu výhodu, že dokáže navázat ztracené spojení a stahovat ve více threadech). Mám dojem, že ten manažer je nějaké ActiveX udělátko, které by se mi v Internet Exploderu doinstalovalo samo, ale protože jsem to otevřel úmyslně přes Mozillu, musím malinko zaskrolovat oknem, aby mi vyjelo na obrazovku tlačítko "stáhnout bez manažeru". Klikám, stahování se rozjelo, kolega pronesl cosi o přeinstalování své stanice, kde mu to nešlo a odchází...

V úterý dostal kolega úkol na poslední chvíli (v osm hodin ráno se rozhodlo, že to bude dělat on), který měl být hotov ve 13 hodin, ale on prohlásil, že ho to nezajímá že bude dělat ten server, když už má vše potřebné. Bylo mi jasné, jak to dopadne - po 12-té hodině přijde náš šéf, zjistí že úkol není hotov a přendá ho na hrb někoho jiného, kdo je svobodný a má čas (= na mě) nebo tak něco. Byla mi jasná i jedna věc - pokud bych jel na pobočky (v úterý mám výjezdní den) v obvyklý čas, měl bych kolem 12-té hodiny už hotovo a neměl žádnou výmluvu na to, abych nebyl nucen provést návrat...

Naštěstí pro mě se sešlo práce na hlavní pobočce tolika, že jsem ve své kanceláři prakticky nebyl a krátce po 12-té hodině se loučím se šéfem s tím, že jdu na pobočky dělat obvyklou údržbu, která mi typicky trvá dvě hoďky. A bylo...

Díky tomu, že jsem neměl pravidelný úterní dračák, jsem na pobočce zůstal hodin pět, udělal si všechny drobnosti, které neustále odkládám a v klidu šel domů. A protože jsem šel poslední, musel jsem zapnout zabezpečovací zařízení. Díky tomu, že jsem byl v klidu a sám se sebou spokojený, nacvakl jsem svůj kód na první pokus, což se mi za dobu tří let povedlo vůbec poprvé (typicky se mi daří přesmyčka v druhé části kódu)...

Středeční volné odpoledne jsem využil na první vycházku s trekingovými holemi, v tašce jsem měl kromě občerstvení i knížku a v plánu měl po cca 2 kilometrech dělat přestávky na svačinku a jednu kapitolu. Dopadlo to tak, že knížka je přečtená a pětikilometrový okruh jsem šel rychlou chůzí s přestávkami pět hodin... Stálo mi to ale zato, prakticky celý den bez potřeby zapínat počítač!

Čtvrtek a pátek jsem věnoval drobnostem na dalších pobočkách, v sobotu psal seminární práci pro předmět DVT (minimum čtyři stránky textu bez obrázků, obsahu a titulní strany :-), po osmi hodinách práce jsem měl stránek osm bez příloh), v neděli odpoledne se pak pokoušel o seminárku ze statistiky. Ta bude ale potřeba ještě trošku dopilovat...

PS: Server neběžel ještě v neděli