Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

pondělí 14. října 2013

Dětský nebo vojenský tábor ?!?

Tento sen, nebýt jednoho rozporuplného místa, mohl být poklidný a radostný, ale slova dvou lidí v tom snu mě zní v hlavě ještě teď večer. Proto popíšu dva náhledy na sen a pak třetí, kde popíšu, odkud se mi "to" všechno vzalo..

Náhled první:
Děj se odehrává v blízkosti dětského tábora, ale současně kdesi ve fantasy světě. S kamerou v ruce se proměňuji v havránka a v jedné tmavé soutěsce mezi skalami, na cestě vystlané drobnými kamínky jsem doslova i s kamerou připlácnutý k zemi a tiše poslouchám asi tři lidi, přičemž ten největší říká: "Tohle je cesta k černé magii" a ještě pak chvilenku mluví, načež se všichni tři jdou cestou, kam bych nikdy nevstoupil.

I když to nevypadá ještě bezpečně (ta trojice je poměrně ještě blízko), vznesu se a vystoupám na horní kraj soutěsky, jednak abych případně ještě něco na kamerku natočil, na to se ale zpět proměním v člověka, abych mohl pořádně švenkovat, uspěchávám to proto, že se náhle stejným směrem řítí tři ďáblíci.

Po proměně v člověka nespadnu na zem, umím totiž létat bez křídel, což mi ale v tomto případě nepomohlo, protože se po mě hnal nějaký jiný havránek a já si to uvědomil až teď. Přesně mířenou ranou pěstí jej srážím až na zem, kde se rozplácne. Nečekám, až mi to vrátí a mizím směrem opačným, tedy do tábora.

Brána do tábora má hlídky, zdravím se s nimi a chvilenku natáčím dění v táboře, kde mladí kluci hrají líný tenis, ale hlavní úkol je natočit úvodní divadlo, takže se ve svém letu přizvednu a hezky pěkně z výšky je zabírám, protože zrovna skupinka lidí bojuje mezi sebou. Až doteď prakticky nikoho nepoznávám, ale pak se ozve známý hlas *B: "Jůů, Pelin umí lítat" a v reakci mu odpoví *Ist:  [reakci v tuto chvíli vynechám, moc sem nesedí]

Po natočení se stočím k chlapci, který je "zaseknutý" a prostě chce mluvit se Sarah. Vypadá, že jej slabší vedoucí nepřeperou, beru jej přes rameno (hlavou dolů kouká na moje záda), popojdu a v ústraní mu začnu domlouvat. Bohužel se budím, ale domnívám se, že jsem vysvětlovat, že je Sarah z Prahy a byla tu v minulém turnusu....

Náhled druhý:
Děj se odehrává v blízkosti vojenského tábora a já jako havránek sleduji přetažení dvou budoucích vojáků k nepříteli (detaily viz výše - netřeba zde opakovati).

Po proměně zpět vstupuji do vojenského tábora, hlídky u brány si mě skorem nevšímají (samozřejmě - jdu dovnitř) a já točím dění v táboře. Sleduji, že začátečníci hrají líný tenis s klasickými pálkami, ale jedna z dvojic má minipálčičky a díky tomu kmitá o dost víc.

Pak natáčím bojový výcvik či jeho předvedení nováčkům. Až doteď prakticky nikoho nepoznávám, ale pak se ozve známý hlas *B: "Jůů, Pelin umí lítat" a v reakci mu odpoví *Ist: poměrně tvrdě: " Nikdy jsem neviděla létat už vojáky základní služby".

Po natočení boje se stočím k chlapci, který je "zaseknutý" a prostě chce mluvit se Sarah. Vypadá, že jej slabší jedinci nepřeperou, beru jej přes rameno (hlavou dolů kouká na moje záda), popojdu a v ústraní mu začnu domlouvat. Bohužel se budím, ale domnívám se, že jsem vysvětlovat, že je velitelka Sarah z Prahy a byla tu v minulém turnusu....

Náhled třetí - reálný:
Na táboře sdružení, jehož jméno se zde na blogu nevyslovuje, hrajeme celotáborovou hru, a v ní se vyskytuje alternativní cesta, na níž se může nějaké to dítě připojit... Přiznávám, že nejsem příznivce cesty, kdy dětem ukazujeme, že je to za nesprávnou stranu těžší a dítko by mělo po hře pochopit, že morálně vstupem na alternativní (čti: špatnou) stranu udělalo chybu  a mělo by se z toho poučit.

Havránci a ďáblíci jsou z fantasy hry, kterou hrajeme jako deskovou hru, zrovinka teď je v ní havránek můj pomocníček a já se v něj teoreticky v této hře umím proměnit (kupodivu jsem to ještě nezkoušel)

Natáčení dění na táboře je věc kterou dělám pravidelně a už kolikrát jsem uvažoval, že být nějak zavěšen ve vzduchu (klidně i za pomoci levitace, létání :-) ), tak natočím lepší záběry, než když si pomáhám natáčení z výšší části kopce, štafliček, zídek...

A pak přijde ta nešťastná věta *Ist: " Nikdy jsem neviděla létat už vojáky základní služby", která mi v tom snu vadí nejvíce, ostatně už jsem říkal, že otáčí onen sen kamsi jinam. Třeba i k tomu, jestli naše tábory nejsou příliš moc "na povel". Pokud tu větu budu vykládat jen ve snu, vypadá to, jako bych i já byl dítě, jež se má vyučit v boji, přičemž vyvstává otázka, jestli *B a *Ist jsou také děti-vojíni, nebo jestli alespoň jeden z nich není nějaká vyšší šajba.

Překvapilo mě, že onen tábor neobsahuje lidi či děti obvyklé z našich táborů. o to mi ten sen vadí ještě o trošičku víc

Na druhou stranu ve snu létám, tam kam chci a jak chci, byť největší jistoty v letu bez křídel mám až při natáčení onoho divadla, kdy zjistím, jak prudčeji v letu přibrzdit... Pokud ve snu létám, vím, že v reálu mám vše vyřešeno a nic mě netíží, což mi po mém prozření v minulých dnech, jež jsem zde popisoval, dává jistotu, že jsem prozřel správně a že mě to trápilo už dost dlouho, protože létací sen jsem hodně dlouho neměl....

2 komentáře:

Magog řekl(a)...

Tak nějak mě napadá, jestli ten výrok *Ist o tom, že nikdy neviděla záklaďáky lítat, není o tom, že ty jsi v něčem lepší a co si to jako dovoluješ.

Pelin řekl(a)...

jo, to zní jako správné vysvětlení, ten tón v jejím hlasu byl takový... jiný...