Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

sobota 26. října 2013

Volby - podzim 2013 (3.)

Na Chrudimsku zemřel předseda volební komise, úmrtí jsou tedy tři...

Poslouchal jsem hovory s lídry stran na ČT1 v pořadu Události a jsem překvapen, kolik lídrů NECHCE se svým hnutím do vlády. Nejsem sám:
To je hezký že tolik subjektů nechce do vlády. A kdo kurva bude vládnout? Přijde mi fakt na palici jít do voleb s tím, že nechcí být ve vládě (chápu tam, kde to počty neovlivní). Nikdo najednou tu odpovědnost nechcete, co srábci!?
zdroj: Facebook - nespokojený občan

Ale pojďme k výsledkům na romsky exponovaných místech + přidávám tradičně i Horní Jiřetín, byť tam jsem neočekával nějaký problém či výchylku, vždyť jen jediný politik - prezident Miloš Zeman se tvářil, že chce prolomit těžební limity a tím pádem nechat zaniknout tuto obec.

V tabulkách je v prvním sloupečku počet lidí kteří volili dané uskupení, ve druhém pak totéž v procentním vyjádření.

Jak už jsem naznačil, výsledky v Horním Jiřetíně nepřekvapily, pouze jeden z okrsků ukázal měřitelný výkyv u dvou stran, když se však podíváte na počet lidí, který jej udělal, tak se spíše dá považovat za statistickou chybu


To v Litvínově v okrscích, které zasahují do sídliště Janov (2,3,4) je jednoznačně vidět odchylka k jiným stranám, než jak je volil zbytek Litvínova.

U okrsku č. 1 je vidět vyšší volební účast, tam je to však podle mě tím, že okrsek sídlí přímo v ústavu péče o seniory...
A konečně sídliště Chanov. Tam je to tradiční výsledek pro ČSSD, více jak 80%

Co si je však možno všimnout u výsledků ze sídliště Janov a sídliště Chanov. Voleb se v obou okrscích účastní pouze 20% lidí, až mě to svádí k názoru, že minimálně 25% lidí patří mezi ty, které zajímají jen sociální dávky...

No a na závěr ono překvapení nad výsledky - sumárně to dopadlo takto - Ústecký kraj není červený, ani oranžový. To překvapilo...
grafika -  Novinky.cz
Na mém facebooku se kupodivu zatím neobjevují nějak moc výrazné hlasy proti výsledkům voleb (jen 1x chuť emigrovat)  tak uvidíme. I u stran uvidíme, jak se zachovají, zdali budou padat hlavy - ČSSD čekalo 30% má 20%, ODS očekávalo dvouciferný výsledek a má 7% ...