Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

pondělí 3. října 2016

Shrnutí uplynulého (pracovního) týdne (39.)

Shrnutí jednoho pracovního týdne jednoho pracovníka jedné firmy

... Potřebuji vychladnout! ... A to jako vážně?

Jsou chvíle, kdy uvažuji, možná až příliš, a tato chvíle, kdy v neděli začínám sepisovat události právě uplynulého týdne právě nastala, neboť jsem si opět nedělal průběžné poznámky. Naštěstí...

U těchle soupisů se totiž ukazuje to samé, co předkládají novináři ve zprávách, tedy prakticky samá negativa o pozitivech se dozvíme jen tehdy, když je málo negativ. A mě se nějak nechce o nich (myšleno negativech) psát, takže tuto sérii shrnující uplynulá týden nejpozději na konci roku ukončím.

Třeba i proto, že jsem byl v pondělí z kolegy Z* vytočen takovým stylem, že jsem mohl buď předčasně ukončit pracovní den, anebo zvolit nenásilnou věc, kterou jsem už dlouho neudělal. A tak jsem odjel za problémy na pobočku P* a F*, a kolegovi Z* oznámil, že mu zmapuju materiál, který tam zítra samostatně naveze. Stálo mě to 4 hodiny práce (mapování materiálu jen 5 minut) a nebylo vše hotovo.

V úterý jsem si na popud I* zmapoval své přesčasové hodiny a zjistil, že jsem udělal dobře, že jsem včera předčasně neodešel domů. Byl bych v minusu...

Výše zmíněnou větu jsem si musel ztučnit, protože prohlásit něco takového v září je něco pro mě tak neuvěřitelného - po bůhví kolika letech se tohle stalo! Budu se na tu větu koukat ještě asi pěkně dlouho.

V úterý jsem se proto odpoledne hrabal v databázích, které jsem si pozdě odpoledne, kdy jsem byl v práci už skoro sám, přepnul do exclusiv režimu a udělal potřebné změny a pak se jal spravovat počítač u jedné z našich kolegyň, která je již v důchodu. Sám sebe obdivuji kvůli své trpělivosti, ale kolegyně počítače docela dává i když ji vždy vylekají nějaké nečekané hlášky. Škoda, že je pak nedokáže zreplikovat. O vyfocení na mobil také nemůže být řeč, což je ale technika, která mi u jiných lidí pomáhá převelice...

Středa bylo volno - Česká státnost - ale já byl u další kolegyně, respektive jejího syna, který na poslední chvilku dělal domácí úkol z programování. Je to už pěkně dlouho, co jsem učil programování a co jsem sám programoval, bylo to vidět :-( Ovšem onen základ, co kluk potřeboval jsem docela dal, zvlášť když to byl BubbleSort. A poté, co jsem si zjistil, jakéhože profesora mají mi stačilo na závěr zavolat klučinovi, co měl p. profesora loni a řešil stejné úlohy... Ověření, že jsem tu úlohu pomohl odladit tak, že odpovídala výsledku loňskému bylo potěšující...

Ale naběhl jsem si - nejbližší pondělí budu mít další konzultaci. Maminka kluka mi řekla, že jí kluk říkal, že jsem byl - cituji: OBDIVUHODNĚ KLIDNÝ

Cha! To mě měla vidět ve čtvrtek, kdy jsem předinstalovaný hardisk od kolegy Z* strkal do jednoho z počítačů na pobočce P* a pak jej tři hodiny zkoušel uchodit. Objevila se tam totiž taková chyba, kterou jsem neviděl snad ještě nikdy. Měl jsem z toho točky a pak bum ho! Telefonát od Z* který řešil stejný problém na pobočce A*. Dostal jsem v tu vteřinu vysloveně geniální nápad, sdělil ho kolegovi, pak se podle něj zařídil i já a ono to šlo!

Přestože bych měl být rád, vytočilo mě to ještě mnohem více, neboť to znamenalo, že nám chlapci na centrále opět šáhli do Windowsovských politik a něco smazali. A přitom se nemá cenu rozčilovat, protože kdyby se to začlo vyšetřovat, tak to smazal stážista, co už na centrále nepracuje.....................................

Dodám už jen pátek, kdy jsem si "jen" uklízel kancelář. Od pracovních papírů. I kolegyně Š* měla pod sebou už nastláno a tak jsem roztřídil i její koutek. A třídil jsem tak usilovně, že jsem s vytřízenými papíry do archivu už nemohl jít, neboť už byl zaködovaný alarmem.
Jinak to "jen" je v uvozovkách i z toho důvodu, že jsem byl rušen speciálními úkoly...