Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

sobota 8. října 2016

Volby 2016 - sobota (2.) - senátní volby

Senátní volby v Ústeckém kraji skončily a už je dokonce i spočítáno a já jako již tradičně z výsledku připravil jak průběžný graf v čase, tak i interpretaci výsledků ve vybraných okrscích. Ale letos mám tak trošku problém.

S průběžným grafem problém nebyl, ten se tu průběžně měnil správně (byť občas se při aktualizacích se nesprávně měnilo měřítko):


Zde je interpretace jasná - jak postupně přicházely výsledky z velkých měst okrsků, ztrácel bývalý hokejista Jiří Šlégr postupně pozici, ale zůstal na druhém místě, takže může ještě být zvolen. První kolo vyhrála MUDr. Alena Dernerová

Horní Jiřetín

Interpretace výsledků je tentokrát docela těžká, protože mi nečekaně vyšly tyto výsledky. V okrsku č. 1 a 3 volí lidé, kteří jsou pro zachování Horního Jiřetína před těžbou a ve druhém je to naopak.

Barevně jsem zobrazil výsledky určitých kandidátů a také výsledky, které považuji z nějakého důvodu za alarmující - jedním z nich je volební účast ve třetím okrsku. Několikrát jsem si procenta i kusovou účast zkontroloval, ale skutečně je výsledek správný.. Hledal jsem důvod a zjistil, že mám okrsky přečíslované, anebo mám nedejbože v minulých volbách chybu. Vlastní okrsky Horního Jiřetína jsou nyní 1 a 2, trojka je obec Černice. Po tomto zjištění mi výsledky začaly dávat větší smysl...

V okrsku dva, který bývá více pro zbourání Jiřetína má dobrý výsledek komunistický kandidát, ale také majitel realitní kanceláře a zde ho má zřejmě nejlepší...

Černice a výsledek v okrsku tři asi nemá cenu komentovat...

Janov

Pokud se mi podařilo Horní Jiřetín jakž takž vyhodnotit, co udělat s okrsky č. 2, 3, 4, kde bylo volební účast tak nízká, že je na hranici statistické chyby a proto tento výsledek nechávám bez komentáře zcela...


sídliště Chanov

Aktualizováno v 19:30

Pokud mě Překvapil Janov, pak na sídlišti Chanov to bylo ještě o pět lidí horších, což přimělo Českou televizi aby si sjela udělat reportáž. Já naštěstí tento hrůzný výsledek spatřil až při tvorbě definitivní verze tohoto zápisku




Co tedy říct závěrem? Volby poznamenala nízká volební účast, která byla v místech výskytu nepřizpůsobivých obyvatel přímo alarmujícně nízká. Zjevně nikde neproběhly žádné sliby čehokoliv.