Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

pátek 7. října 2016

Volby 2016 - pátek

Volby sleduji zde na blogu již šest let a také letos tomu chci věnovat trochu svého času sledování letošních voleb do krajských zastupitelstev, tak i do Senátu, neboť v mých tradčních sledovaných okrscích, tedy "sídliště Chanov", "Horní Jiřetín" a "Janov" běží dnes a zítra volby oboje,

Poté co jsem sám odvolil (účast v pátek v 18:00 byla v našem okrsku stěží 3/20 lidí z listu A4 volebního seznamu) si nyní prohlížím své staré zápisky se slovem volby

  • Volby do evropského parlamentu v roce 2009 mě přiměli do blogu opsat jen přepočet výsledků, jako by to bylo volby do Parlamentu ČR. Vznikla by Opoziční smlouva II.  Brr
  • To květnové volby v roce 2010 jsem sledoval až převelice pečlivě, neboť od 2.května 2010, přes volební pátek 28. května až do 2. června 2010 napsal více jak 20 příspěvků, ale žádný nosný příběh zpětně nevyčtu, tedy kromě toho že z vedení ČSSD odstoupil Paroubek
  • říjnové volby do Senátu v roce 2010 a současně do obecních zastupitelstev už z pohledu počtu článků slabší - dva před volbami, pak 12 kousků ve dny voleb (15.-16. říjen a 22.-23. říjen). Ani zde není vidět žádný velký příběh, tedy kromě toho, že se hlasy pro kandidáta kupovali, anebo se hlasující lidé přehlašovali hromadně do obcí, aby pomohli vyhrát v obecních volbách
    Komunální a senátní volby: po poledni ...
  • Krajské volby, poslední předcházející volbám dnešním probíhaly 12.a13. října 2012,  kdy mám pouze dva příspěvky na toto téma (jeden z nich s výsledky právě mých sledovaných okrsků: -Krajské volby 2012 - bude tedy s čím porovnávat, neboť většina stran a seskupení opět soutěží o křesla...
  • Leden roku 2013 znamenal první přímé volby prezidenta a pro mě 5x příspěvek před prezidentskými volbami, 5x příspěvek v prvním kole (sčítalo se v sobotu 12.ledna 2013) dalších pět příspěvků ke druhému koli (26.ledna) a jeden uzavírací
  • Podzimní volby do parlamentu v roce 2013 a já si poprvé poznamenávám: A tak jsem si vzal včera večer do ruky 17 lístků a hned na první rozstřel jich 10 šlo na zátop do kamen. Letos jsem to takto musel udělat také, ale o tom později. Zde mám dva příspěvky před volbami, tři k volbám (25.-26. října 2013). A pro změnu opět aférka v ČSSD, kdy byla provedena zkouška, zdali jde odstranit předseda, které se profláklo v den voleb, takže se volební a povolební příspěvky natáhly na devět příspěvků
  • 24. května 2014 a Eurovolby - zde zpravodajství nebude je všeříkající jediný příspěvek
  • Ale v roce 2014 měly opět proběhnout ještě jedny volby a to do obecních zastupitelstev, konkré=tně 10. a 11. října 2014 - tyto volby jsem poprvé nesledoval online u počítače, a tak zde mám jen jeden příspěvek před a pak tři až po, ale nezapomněl jsem na výsledky v oněch okrscích, které sleduji...
Omlouvám se, že to není více proodkazované, ale nějak se mi nedaří sestavit správný odkaz, který by dané volby lépe podchytil, takže sem dávám jen ten globální pro ty, co chtějí vědět - kdy jsem použil slovo VOLBY

A tak tedy i nyní budu chvilkami pokukovat po výsledcích a po sečtení "mých" okrsků jsem vložím výsledky.

Jinak u voleb do krajů jsem postupoval jako minule - nejprve letěli do ohně strany a uskupení, které mají v názvu něco, co se mi nelíbilo, obdobně letěly volební lístky uskupení, které jsou rozhádané či je soud na podnět někoho vyškrtl. Byl jsem sám překvapen a to nepěkně, že takto vypadla větší polovina lístků. U zbylých jsem udělal druhý výběr a až u poslední skupiny koukl na program, u nějž jsem požadoval, aby obsahoval sliby, jež jdou na krajské úrovni splnit ("vystoupíme z EU" to fakt není). A tím byl můj výběr úplný....