Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

pátek 2. března 2018

České zdravotnictví?!?

Tenhle zápisek jsem docela odkládal, protože se mi nechtělo věřit, že je "to" všude, jenže....

Ale popořádku:

V pátek 16. února jsem zahájil nemoc, která se projevovala spíše jako angína, než jako nachlazení nebo chřipka, takže po práci jsem se jal zalehnouti a nasadil si Paralen a bylinky, abych se nějak doléčil. Ono to totiž v pátek ještě nevypadalo, ale v neděli mě už sestra posílala na pohotovost, že prý je to strašný. Kousl jsem se, že vydržím do pondělka....

Léčba byla úspěšná, takže když jsem vyhledal ordinaci mého doktora, měl jsem to nejhorší kašlání za sebou. Můj doktor ale měl dovolenou (jak jsem se dozvěděl dodatečně, tak se taky kurýroval z nějakého "moribundusu"), a tím pádem jsem musel vyhledat náhradního doktora, který byl napevno určen, takže mě čekala jízda přes celé město...

S touhle doktorkou jsem měl už co do činění při nějaké jiné dovolené mého doktora, ale nečekal jsem, že doktorka přešla do spořícího režimu, kdy mi nejenom neudělala ani výtěr, ale dokonce prakticky nepředepsala ani žádná léčiva. kromě kodeinu na tlumení kašle. Nedoporučila mi nic dalšího, takže jsem si musel dopomoci babskými radami (anýz, zázvor, med). Co mě ale překvapilo bylo to, že mi do ruky vstrčila nejenom listiny na neschopenku (doklad do práce a doklad nemocného) ale také doklady, které měly být u doktora, prostě už se šetří i na administrativě.

A aby to nebylo tak vokatý, tak mi dala kontrolu hned v pátek, nad čímž se podivoval v pátek i můj doktor, že se to tak brzy u téhle nemoci nedává. Takže po týdnu jsem měl udělaný výtěr a čekalo se, jestli to ukáže nějaký výsledek. A já odevzdal papíry, které šly okamžitě do obálky....

V pondělí byl výsledek negativní, což mě nepřekvapilo, protože kromě jiného jsem si sehnal lék Stopangin, který jsem si stříkal do krku. Klasické kloktadlo je totiž letos totálně nesehnatelné, dle jedné lékárnice to nemají ani v centrálním skladu jejich firmy a dokonce na té položce nebyl už dlouho žádný pohyb...

No a při dnešní kontrole se na mě doktor podíval (zdálky), prohlásil že potřebuju další týden, což jsem ulicitoval na kontrolu v úterý, neb mám hlas stále špatný, zahleněnost průdušek prostě ještě je. A víte co mi doporučil za léčivo? Bombóny Extra Strong Halls...

A To je na tom to nejhorší - doktoři neznají bylinky, ani nemají co doporučit za léčiva