Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

úterý 13. března 2018

Zážitky z Livestream pro kanál OMSI2CZSK

"No panečku, to byl hukot" je má závěrečná hodnotící věta na právě proběhlý Stream pro Youtoberský kanál těsně předtím, než jsem začal psát tento blogový příspěvek




Čas minus 30 minut, tedy 30 minut před začátkem vysílání, a hle, nečekaná návštěva od sestry. Takže chvilka společenské konverzace, to bylo v pohodě. Ale mamka jí přinutila vzít nůžky a ostříhat mě v době, kdy už jsem chtěl začít vysílat. Naštěstí ten start nebyl striktně daný, ale dohání mě stres. CO JSEM SI NESTIHL PŘIPRAVIT?!?

Celý týden si totiž skládám program a nějaké ty vychytávky a pokaždé přijdu na nějakou blbinu. Vždy po větě: "Co kdyby....?"

Čas 00:00 - 00:30 útrpné čekání, než mi signál vůbec vyběhne na Youtube, abych zjistil, jakou adresu videa mi to přidělilo, abych si ji vykopíroval a vložil do již běžícího softwaru vyrábějící onen livestream a nepřerušit si to vysílání, protože jsem chtěl, aby mi fungoval chat. Delikátní operace, zvlášť když nechci aby to nastavování šlo na obraz...

Čas 2:00 konečně snad vše OK. Klepou se mi ruce a buší srdce, je na čase nahodit odpočet, který mám připravený na pět minut a pustit muziku. A aspoň dvě minuty se vydýchat. Jsem si ale jistý: Nic jsem nepodcenil, a i přes nečekanou návštěvu zvládl vše dodělat

Čas 3:00 - 8:00  Rychle zkouším ještě nějaké věci, například zpoždění přímého přenosu, tedy livestramu,  testuji jestli nemám ozvěnu - mám :-( - takže rychle napravit, pustit OMSI a začít. OMSI se mi rozbíhá až 15 vteřin před koncem odpočtu

8:00 - 10:00 Mluvím zmateně, ale postupně se chytám a jakmile skočím do vysvětlování linky SB1, tak se chytám a nalézám ztracený klid, mé projetí linky SB1 dopředu, práce se strejdou Googlem a tetou Wiki se vyplatila a já mám připraveny věty rozvité...

47:00 - po 37 minutách jízdy si uvědomuji, že jsem nedal ani jeden pohled na jízdní řád, což musím napravit....

51:30 ukazuji obrázek "omluvte prosím potíže" abych zakryl že mi načítání dlouho trvá a najíždím mapu Lemmental. Bohužel se mi špatně přenesl datum a dočasné linky mi to tím rozbilo

59:30 hurá, vše správně načteno můžeme skočit do SEV linek Lemmentalu, nakonec zvolím předpřipravenou SEV2 kde je nejvíc specialit na ukázání

01:57:00 vyrušení od rodiny, ale naštěstí jen kvůli večernímu kafi :-)

02:27:30 Harry Potter v Ústí nad Labem a já neměl zapnuté snímání pro Replay, protože jsem si na to nevzpoměl. A že jich tam dnes bylo.

02:35:00 Chyba při najíždění mapy Moges. Ukliknul jsem se, aniž bych si toho všiml...

03:29:00 Začínám mít divný dojem že na mapě Vsetína, kterou jedu podruhé v životě, jedu blbě, jeden ze sledujících mi to později do chatu potvrdil, ale v místě kde ukončuji jízdu, napíše druhý sledující že jsem dobře a měl jsem pokračovat doprava. A já si to přečetl pozdě :-(

04:00:00 Stream končí a já mám totálně propocená záda na tričku. Co na tom udělala doznívající chřipka a co boj o video to netuším přesně, ale asi tam bylo obé :-)

A co jsme tedy viděli?
00:08:00 úvodní slovo
00:10:20 mapa Ettbruck, školní linka SB1 s autobusem Mercedes Benz O530 Voith
01:00:00 mapa Lemmental, dočasná linka SEV2 s autobusem Mercedes Benz O405GN2
01:32:00 mapa Starachowice, linka 6, s autobusem Mercedes Benz O350G Facelift
02:06:14 mapa Ústí nad Labem, linka 19, s autobusem Renault Karosa Citybus
02:36:16 mapa Moges, linka 2, s autobusem Jelcz 120MM/3
03:02:30 mapa Vsetín, linka 405, s autobusem Karosa C951E
03:33:33 mapa Berliner U4, linka U4, s metrovlakem Gizela 1E

No a já jsem spokojen, protože se mi to jakž takž povedlo. Ano, už jsem si stihl pustit i část záznamu, takže vím, že jsem chvilkama kecl něco fakticky nesprávného, ale co už, přímý přenos zpět nevrátíš :-)

Update 8.března 2022

Původní kanál OMSI2 CZ/SK  zanikl, takže zaniklo i původní video... Toto je zachráněný záznam, bohužel v trošku nižší kvalitě, než jak byl původně 13.března 2018 odvysílán. Nová premiéra tedy byla dnes - 8. března 2022