Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

pátek 14. září 2012

Ubuntu 12.04 - spouštěcí prostředí


Spíše jen pro sebe si napíšu kratičký návod na to, jak vypnout prostředí UNITY. To se sice již objevilo dřívě, ale tím, že já používám takzvané LTS verze Ubuntu, dostal jsem se k němu až nyní.
Z těchto článků jsem čerpal a snažil se nějak si prostředí Unity nastavit. Zjistil jsem ale, že mnohem příjemnější je Unity zcela vypnout a nastavit si původní prostředí. Dá se to zařídit tak, že při přihlašování se do Ubuntu si před napsáním přihlašovacího hesla, (ale už po zvolení uživatele) zvolím prostředí, které chci po přihlášení mít. Systém si jej zapamatuje. Nabízí se:
  • Gnome panel/Ubuntu classic = původní prostředí. Stačí doinstalovat balíček gnome-panel
  • Gnome Shell = jiné řešení se vzhledem Unity. Stačí doinstalovat balíček gnome-shell
  • Unity. Pokud bych se jí chtěl zbavit, pak by dle Wiki Ubuntu mělo stačit odstranit knihovny unity, unity-common, unity-lens-applications, unity-lens-files. Ale tím, že se mi Unity nebude spouštět, bude mi jedno, že ji tam budu mít. Třeba se jednoho dne rozhodnu a ještě jednou jí dám šanci...