Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

neděle 19. prosince 2010

Loreta v Brně?

Po delší době mám sen, v němž jsem létal. Zdál se mi před pár dny, v podstatě hned poté, co jsem uvolnil židličku pro nového kolegu (a pro sebe si připravil jinou), ale ještě předtím, než nový kolega 1. prosince nastoupil. Jenže si ten sen nedovedu vysvětlit.



Byl to velmi zvláštní sen, protože na jeho začátku se objevuji už ve vzduchu a letím na jakýsi vršek, který vypadá jako by na něm stála tvrz a ohromná katedrála. Letím přímo k ní, neboť někde poblíž se mají vyskytovat mí přátelé.


Dolétl jsem až přímo k tvrzi a katedrále a přibližně nad zubatými hradbami chci svůj let zastavit, jenže mám potíž, létání na principu levitování má jeden zásadní problém - blbě se zastavuje. Přelétl jsem hradby, stihl zahlédnout, že mezi hradbami a katedrálou je vlevo na volném prostranství hřbitov, abych se následně rozmázl o katedrálu v místě, kde bylo vitrážové okno. Naštěstí pro mě tam opravdu kdysi bylo, teď je okno zazděné a je zazděné poměrně čerstvě, protože okno dokážu podle spárování cihel stále dobře rozpoznat...


Každopádně teď vidím své přátele a ještě mnoho dalších, kterak postávají na Loretánském (!!!) náměstí a bude to zjevně nějaká demonstrace. Právě v tento okamžik se rozeznívají Loretánské zvonky a dvojhlasně začínají "vybrnkávat" tóny (reálné !!!) české hymny a lidé dole na náměstí ji začínají zpívat. "Kdé domov můůůj, " zní tichý zpěv a já se okamžitě snáším dolů k nim, ve vhodnou chvíli se přetočím a dopadnu na nohy. Zde dole zpěv "kdé domov můj, voda hu-u-čí ..." zní hlasitěji, až chvílema překrývá zvonění...


Zpěv se poznenáhlu vytrácí, neboť obrazovým střihem se dostáváme o pár minutek a pár metrů dál. Stojím s J*K*  zjevně někde v Brně (vidíme trolejbusovou trať, tramvajovou trať, projel kolem nás autobus a při pootočení se doleva vidíme podjezd pod vlakovou tratí. Při pohledu doprava si připadám jako na "Východě" v městě Litvínov, ale nahoru na Meziboří koleje nevedou, ani vedle nich neteče potok). Tiše si o čemsi povídáme a pokukujeme po kolejích, jenž zde vedou po silnici, ta je v jednom místě  překopnutá, protože je tam vložen "angličák", tedy provizorní přejezd na vedlejší kolej, který se používá, pokud jedna z kolejí v daném směru je v opravě ....


Tím sen skončil, ale otazníky zůstávají. Hned první otazník jestli to je premiérový sen, repríza nebo remake nedokážu odpovědět, ale náraz do zazděného okna katedrály jsem tu už měl.

Druhý otazník - "němci". Kdybych chtěl trvat na "německosti", tak tu jsou vidět jasné stopy - zazděný zvoník v Loretě//katedrále, jenž natruc hraje českou hymnu pro ty, co protestují na náměstí proti chování usurpátorů - "němci" by byli tedy v čechách zatím jen krátce, když ještě mají češi sílu protestovat...

Jenže já na ní trvat nebudu, protože jsem zpěv hymny sledoval na youtube při sledování sestřihů z roku 1988 a 1989 z demonstrací v Praze, právě takhle tichý a znělý, ale jak se mi tam dostaly loretánské zvonky, to nevím.

Létání je jasné a už jsem to tu v blogu myslím popisoval, že létám zásadně jenom tehdy, když mě nic netíží na duši, když nemám problém, nebo se nějakého těžkého zbavím. Ale ten náraz do okna//zdi...

2 komentáře:

Magog řekl(a)...

Pro začátek: ne že bych chtěl sýčkovat. Vyjdu jenom z informací napsaných v tomto postu.
Sám píšeš, že létáš jenom když nemáš žádný problém nebo když se nějakého závažného zbavíš. Nemůže tedy náraz znamenat nějaký problém na obzoru?

A teď už jenom čistá fantazie. Hodně bych se divil, kdyby měla něco se skutečností společného. Nemůže ten problém být přicházející uzurpátoři, ať už je jejich národnost jakákoliv?

Pelin řekl(a)...

Těžko říct, co by to mohlo znamenat, tedy kromě toho, že se na mě pomalu ale jistě řítí zkouškové období, začínám pravděpodobně 11. ledna matematikou (Záp+Zk)...