Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

neděle 5. prosince 2010

Jak jsem (ne)jel stěhovat kamarády

Včerejší den mi ukázal, že důvěřivé spoléhání na techniku, servisáky techniky a některé kamarády se může vymstít.

Manželská dvojice mých kamarádů už před měsícem poprosila všechny kolem o pomoc při stěhování do většího bytu - mají malé dítě a tak chtěli, aby mělo vlastní dětský pokoj. Pár lidí přislíbilo, mezi jinými i já.

O čtvrtku a pátku jsem tu už psal a nastala sobota, kdy se mělo stěhovat. První nastartování bylo v pohodě, s kamarádem jsme sjeli pro vozík. Mám naučeno, že při zapojování vozíku mám vypnutý motor... Ale i teď se mi podařilo nastartovat, byť už poněkud hůř, ale co už, vyjeli jsme od garáží a jeli na to stěhování. Jenomže já jsem si uvědomil, že nemám doklady k vozíku, takže jsem odbočil k sobě domů a protože jsem si neriskl minutové nechání auta bez dozoru, vypnul jsem motor v krátké době podruhé za sebou.

To, že jsem cvakl po návratu klíčkem a ono vůbec nic, mě nepěkně překvapilo. Druhý pokus, to samé, ale navíc se mi restartoval počítač a na displeji se mi rozsvítil nápis "Safe". To znamenalo, že všechny nepotřebné spotřebiče byly vypnuty bez mého zásahu, ale ani to startérem neotočilo.

Hned na první pokus jsem zavolal človíčkovi, který nejenže měl startovací kabely, ale do deseti minut dojel až ke mě a pomohl mi nastartovat.

Kamarád, jemuž jsem měl stěhovat mi ale řekl, že je to na nic, protože bych prý nenastartoval pak u něj. Na mé pozdvižené obočí mi pak vysvětlil vše o ohromujícím počtu stěhováků. Právě 1 (slovy jeden) kamarád mu teď pomáhá dokončovat jednu místnost, ale za chvilku půjde pryč a druhý jsem já. Takže můj nápad, že nechám motor běžet,budu hlídat dole u auta a ostatní to nanosí do vozíku se ukázal jako nemožný....

Takže jsem uklidil auto i vozík a jali jsme se stěhovat malým osobním autem drobné věci a odvezli čtyři fůry věcí. Pak se vrátila kamarádka s dítkem, takže jsme si přerozdělili role - já začal hlídat dítko a oba se vrhli na  malování stropu a stěn pomocí válečků v místnosti, která ještě není plně dokončena. Mé hlídací kouzlo vypršelo přesně načas, když už byla první vrstva nanesena, dítko začalo pofňukávat, protože bylo unavené a chtělo mamku.

Když shrnu celou anabázi kolem pomocníků - z našich společných kamarádů jim pomohl právě jeden, kluk co měl dělat zapojení zásuvek nezvedal telefon, takže alespoň rozpojení starých okruhů udělal kamarádův otec...

A proč jsem jmenoval servisáky? Přesně před měsíce jsem měl auto v servisu a úmyslně jsem si nechal zkontrolovat (také) baterku se slovy: "Pokud by byla na hraně, tak to rozhodněte podle sebe - vyměnil byste ji?".  Tak prý ještě na výměnu není - byla odpověď servisáka.  Zkouším ji od rána dobíjet, takže v příštím týdnu uvidím...