Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

čtvrtek 30. prosince 2010

Předčasné, nečekané a nechtěné dárky

Mám-li popsat dění od 20. do 29. prosince letošního roku, musím říci že mé vánoce jsou letos asi nejrozporuplnější (minimálně jejich začátek). Možná by šlo najít lepší slovo, ale nenapadá mě


V pondělí 20.prosince jsem se v podstatě jen rochnil v lejstrech, které se mi za měsíce nahromadily na stole a vyřizoval je v pořadí od akutních po nedůležité. A byl na kontrole na "borka", jenže moje krevní výsledky ještě u doktora nebyly. To je tak, když je daná laboratoř dělá jen několikrát do týdne, ne-li dokonce jen 1x. Doktor se zatvářil jasně, dojdou-li výsledky a budou horší než ty poslední, tak se mám těšit na bobule :-(

V úterý jsem zkusil využít výhod z naší kolektivní smlouvy a zůstal doma na tzv. Indispoziční volno, abych byl v klidu a teple a setřásl první náznaky nějaké nemoci dýchacích cest, o doražení zápočtu z matematiky nemluvě, jenže moji kolegové určili jinak - než aby za pomoci návodu pomohli udělat naší ekonomce zásah, jenž se dělá 1x ročně a jenž se měl dělat podruhé v životě pomocí programu, raději zavolali mě domů, ať si to udělám na dálku. Pracovní návody doma nemám, takže jsem to dělal tak říkajíc po paměti a zjednodušený návod pro příští generace informatiků tvořil u toho, mohu jen děkovat oné ekonomce, že mi to připravila tak perfektně, že jsem musel dělat už jen technické věci (při předávání dat do jiného systému musí být synchronizované soubory pro Import a Export, po Exportu musím mít spolehlivě udělanou zálohu a soubor do druhého systému dát až poté, co tato spolehlivá záloha je zajištěna alespoň na dvou místech)

Středa 22. mi přinesla šok až večer, kdy mi mamka vyprávěla historku o tom, jak šla v dnešní zimě na poštu a nemohla dojít, protože jí prý bolely žíly tak, že nemohla udělat ani dva kroky. Můj strejda zafungoval jako strážný anděl jdouc náhodou kolem a na poštu jí dotáhl. Tam byla také moje neteř a mamku hodila domů. Byl jsem nuceně na mamku ostrý a řekl jí, že se nebude ukrývat doma, ale že nakluše ráno k doktorovi, jí se nějak moc nechtělo, ale mojí pobídku přijala. Odvézt autem se tam nenechala, prý jezdím do práce moc brzo a ona by tam tvrdla do doby, než přijde doktor.

Čtvrtek dopadl očekávatelně, nemocnice byla zcela prázdná, nikde žádný pacient, většina doktorů na dovolené a mamka tak šla k doktorce, jenž zastupovala jejího obvyklého lékaře. Diagnoza zní - pokročilá artroza v koleni a všechno okolo, co bolí, je díky tomu ............. Asi patřím do skupiny lidí, kterým se říká fatalisté, protože už vidím ty konce - nechodící pacient v léčebně pro dlouhodobě nemocné... Nebudu tu teď rozebírat detaily, co mě na tom děsí a jaké jsou varianty, zmíním tu jednu otázku, která mě doteď trápí - Tu artrozu neodhalil doktor, nebo se mamka nechlubila s problémy???

V pátek o Štědrý den jsem se pokusil převzít pár povinností od mamky, aby si trochu odpočala, ale jako bych hrách na zeď házel, k přípravě štědrovečerní večeře jsem nebyl připuštěn, jediné co jsem dělal bylo mytí nádobí (tedy když nepočítám mé tradiční činnosti jako zdobení celého bytu, stromečku a další drobnosti mimo kuchyň) A pozor, koleno mě bolí taky - mamku pravé, mě levé. Nedělám si iluze, má borelioza si tutově vlezla do kloubů a je příčinou i mé bolesti v koleni, co bude v lednu diagnostikována jako artroza, tedy jako následek. Můj test na "borka" byl udělán laboratoří někdy ve středu, doktor volal ve čtvrtek a zprávy nebyly pozitivní - borka mám stále a hodnota protilátek v krvi se zvětšila o jeden desetinný bod, což není mnoho, ale pokud i test v březnu ukáže zvýšení o jakoukoliv hodnotu, tak ty bobule už opravdu dostanu.

Jenže jsem na tom stále lépe než ostatní, kamarádka mi signalizovala, že jedna její známá má dítko, jenž nemá od doktorů naděj větší jak 360 dnů a jejímu muži našli cukrovku v pokročilém stadiu, můj další kamarád mě vytáhl do hospody a tahal ze mě rozumy o "borkovi" tak dlouho, až z něj vypadlo že jeho otec je na tom až tak špatně s "borkem", až mu otekly klouby a není zcela orientovaný, takže je v nemocnici....  A stejně jako já - první příznaky "borka" neznatelné, pokud vůbec přišly, podobně jako já má tím pádem pozdě borka diagnostikovaného ....