Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

neděle 30. prosince 2018

OMSI a krádeže na internetu.

Je to zajímavé, ale na internetu se občas bezostyšně krade. Příkladem budiž toto mé video:




Řeknete si asi: co tady šlo ukrást? No třeba mojí práci.

Sekládal jsem si funkční model trolejbusu Škoda 14Tr ze čtyř různých, které jsem na internetu našel, přičemž ty tři vycházely z toho čtvrtého, který měl na předních dveřích nakódovaný zvuk, který patří do města Olomouce do jejich hlášení zastávek. Ale vnější vzhled Olomouckého trolejbusu v těch třech už není, je tam ten, co vidíte v náhledu. Zvuk zůstal. A ano, dalo by se poznat, který z těch modelů, toto udělal jako první...

Každopádně díky tomu, že některé z modelů dělali kluci z rusky hovořících zemí (respektive ze zemí, kde se píše azbukou/cyrilicí) a díky tomu ty modely nefungovaly v českém prostředí, protože nebylo použito mezinárodní kódování UTF-8

Prostě a krásně - seskládal jsem si model ze všech čtyř modelů a vystavil to pod tohle video. A úmyslně předčasně, takže to pod videem viselo několik dnů, než došlo k premiéře.

No a ejhle - najednou se na Youtube a na jednom jistém webu objevila anonce na opravený ruský model. A hádejte: Ano, byla v něm i ta Olomouc, kterou jsem tam přidal. Porovnal jsem všechny soubory proti sobě a můžete hádat. Proti mojí verzi beze změny. Tedy ano, změna tam byla, místa čísla "3" na panelech tam mládenci namalovali číslici 156, jež patří na tuto mapu, kterou jsem projel v tomhle videu a dokonce i pro tento směr.

Takže se směji jako blázen, protože jsem to předvídal a do readme k modelu napsal, že toto očekávám a nezakazuji :-)