Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

pondělí 24. prosince 2018

OMSI: Vánoční video je tu

Tento zápisek začínám psát hned poté, co jsem obdržel poděkování za vánoční dárek, jež jsem vyrobil pro kamarádku. Ano, je to toto video :-) Ale než to dopíšu bude to trošku trvat.

Kamarádka po loňském dárku stejného druhu (tramvajové video s Konstalkou na mapě K-Bergbahn) vyslovila jasné přání - konstalku a mapu EBS+SCH a přejezd přes most. Můžete hádat přes jaký, a uhodnete to, pokud se podíváte na dvoutisící sedmdesátou vteřinu tohoto videa, kde začíná sestřih.

Každopádně jsem si to ani s konstalkou nenacvičoval, protože jsem měl geniální nápad, že dám kamarádce dárky dva - druhý až zítra a tam Konstalku použiji. (Jak to nakonec dopadlo, uvidíte zítra, ale předem hlásím, že to Konstalka nakonec nebude)

Nacvičoval jsem si to rovnou s trojvozovou AEG soupravou. No a při natáčení se v jednom místě objevila paní ve fialovém svetru, což vyvolalo jednu mojí hlášku, která zní strašlivě nenápadně pro uši neznající kontext. No a když už to hlavní video bylo natočené, tak jsem si říkal - jak já natočím ten sestřih z mostu? Napadlo mě, že si to více užiju, když si to projedu zpět a natočím ten sestřih z druhé strany. Anebo to fakt projedu až na konečnou a natočím to ze správné strany, ze které jsem jel hlavní video.

Tu naprosto neuvěřitelnou náhodu, která se mi stala na stejné zastávce, co stála ta paní ve fialovém svetru. A ona tam stála zase a dokonce si přešla na správnou stranu!! Tak to bylo, nic není mnou nasimulováno. Rychle jsem cvrnknul do nahrávání a natočil to.

Já jsem rád, že se mi to povedlo s tou slečnou ve fialovém nastříhat tak, jak to ve videu je, protože jak už jsem nebyl moc ve formě - natáčeno při nastuzení - tak dobrá nálada byla fuč, takže záběr z druhého směru je prostřihaný...

No a na průjezdy mostem jsem si musel pár minutek odpočinout. Pozorný sledovatel či majitel dobrého sluchu si může všimnout, že rychlost a zvuk motoru je pokaždé trošku jiný. Ano, každý průjezd má své jedno natáčení - bohužel mi to tu nefuguje v OMSI tak, jako klukům Vláčkařům v jejich programech, tedy "šotoušské pohledy na lokomotivu" které jim skáčou automaticky (sice chvilkama blbě, ale skáčou)

No a teď konečně to video, jež bylo vyznačeno jako premiéra ve 12:00 a zakryto tímto symbolem tramvaje. Vlastně bylo ještě jedno video :-) V 11:40 vyskočilo lákací video. Kamarádce jsem napsal- "už to běží, jakože se nekoukáš" :-D



V horním videu je vidět, jak mi nabíhá OMSI a jak vyrábím správné prostředí a jak nacouvávám tramvajovou soupravou na startovní místo. A taky jak vznikla první chyba v hlavním videu.

Ony jsou v prvních 90 sekundách dokonce chyby dvě - spletl jsem si Štědrý den a Štedrý večer. Ale už jsem to tam nechal, dokonce i trošku úmyslně...