Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

středa 28. července 2010

Nestíhám si zabalit II.

12. července 2010 jsem tu zveřejnil příspěvek "Nestíhám si zabalit" o snu, který se mi zdál v noci z 8. na 9. července, a o jednom dost starém snu ... Dnes nastal čas se k nim vrátit s ohlasy, ale přeci jen bude potřeba ještě něco malounko na onom snu upřesnit resp. doplnit - nějaké to upřesněné či doplněné slovo už jsem dopsal přímo do příspěvku...


Avšak doplnit celý odstavec, to již bylo pro mě příliš, abych ho tam podstrčil a tvářil se že tam byl vždycky, nebo příspěvek hyzdil slůvky update se mi fakt nechtělo. Jedná se o část, kdy jedu vlakem.

První nádraží je ZBYGSŁAW a takto je přejmenováno je plátnovým transparentem - zřejmě přejmenováno před pár minutami či hodinami. Zda je přejmenováno díky "okupaci" či naopak přejmenováno zpět při "osvobození" mohu jen těžko říci. Druhé nádraží je přejmenováno plechovou tabulí s drobným písmem a několika slovy, takže to je problém přečíst. Při prvním opakování snu mám ošklivý dojem, že nádraží je v područí "němců", teď při druhém onen děs necítím, pouze se mi to trošku nelíbí.

Třetí nádraží se jmenuje PŘEDLICE a jak jsem psal, cedule vypadá tak, jak vypadají cedule na vlakových nádražích v reálu. Při čtení nápisu mám problém, jako by se písmenka chtěla přeskupovat nebo se chvěla (což je na pevném nápisu vyvedeném na skle a podsvětleném zářivkami poněkud podivné). Kdyby mi poskakovala všechna, nebo se rozpíjela, tak bych se odvážil říci, že potřebuji silnější brýle a číst bez pojíždění ve vlaku, ale ona poskakovala hlavně ta písmenka ve středu nápisu. Nádraží se tak mohlo jmenovat i PŘEDICE (pokud ostatní písmenka chtěla ze svého středu vyloučit "L"). Mám nejasný dojem, že se přímo tady něco bude dít, ale absolutně netuším co .....

... a i teď v reálu netuším, o co by mohlo jít. Dokonce začínám mít dojem, že tenhle sen se mohl vyvíjet v průběhu let stejně jako sen "Larpová samoobsluha" ale s tím rozdílem, že se mi zdálo poměrně málo variant. 

Když jsem se teď "jen tak pro srandu" podíval do map na Seznamu, nepěkně mě překvapilo, že PŘEDLICE jednak existují, ale jsou tak blízko jedné nejmenované továrny, až se mi z toho zatočila hlava. Má to ale drobné odchylky - v reálu Předlice vlastní vlakové nádraží nemají, ale je tam nádraží ÚSTÍ NAD LABEM ZÁPAD. Z něj vedou koleje přes vodu a pak se stáčejí kolem továrny, jenž se zove Setuza.

Mám ale setsakra silný dojem, že je to jen taková zajímavá shodička okolností, protože kolem továrny jsem projel - jak se domnívám - pouze 1x a to až v roce 1993, a to vzhledem k obsazení rolí ve snu "Problém v továrně" je už poněkud pozdě. Jenže protože nevím, kdy přesně se mi tenhle sen zdál a spolužáci ze školy mi do snu mohli přijít i po x letech po škole ...

Zlehka jsem to zkoušel - pro změnu na Google - s oním polským názvem, ale až při vynechání "G" -tj. ZBYSŁAW mi ukázala nějaké výsledky. Celkem 115 :-(

Svůj sen jsem probíral s kamarádkou M* a ta se mě ptala, při jaké příležitosti se mi sen zdál (jí leží v žaludku hlavně továrna) a zdali by to šlo přiřadit k reálné události. Až mi zatrnulo, když mi to ukázalo další událost, kterou jsem okamžitě zatlačil do podvědomí. V ten den, kdy se mi sen zdál, o pouhých 16 hodin dříve došlo k čemusi, co jde označit rovnicí
továrna = faleš, zrada, pomluva
Mohl bych si pomalu začít zakládat svůj snář, protože i v již zmiňovaném roce 1993 se stalo cosi, co jde označit touhle rovnicí, v obou případech je "namočen" nějaký nejmenovaný nadřízený nejmenované osoby, který provedl cosi, co se mi silně nepozdávalo. Na druhou stranu - u jedné další takovéhle nadřízené, kdy byla falešná, když by se mi kvůli ní mělo zdát o průjezdu kolem továrny, tak se mi o ní zdá tolikrát, že bych i ve snu usínal z nudy :-) 

Kamarádka však na rovnici dodala, že to zřejmě musela být hodně silná faleš, zrada či pomluva a tím by se vysvětlovalo, proč si továrnu uvědomuji jen hodně málokrát

M* mi dala ještě před zveřejněním rovnice i nějaké otázky, které si mám zodpovědět.
  1. jak to, že ty pomáháš s kdečím, ale nikdo nepomáhá tobě... naopak tě v tom nechají, zdrhnou a dělej co umíš jak umíš a poraď si sám 
  2. dobíháš bez věcí...  co sebou tahneš, co je zátěž, kterou by to chtělo odhodit nebo zapomenout, abys dokázal / stihl, co máš? a nebo vyžaduje po tobě teď něco, aby ses něčeho vzdal, aby jsi to dokázal či mohl dělat?
  3. možná je to v pořádku bez těch věcí - na nečem už nemá smysl lpět, nepotřebuješ to? 
  4. co symbolizuje "německá paní" pro tebe ... jak to, že se ona stará?
  5. vlak jede správným směrem - co udělalo to "špatné hradlo"? to, že vlak jede správně vidím jako pozitivní
ad 1) Zajímavá otázka. Když by byl sen o tom, že pomáhám s počítači, protože ostatní kamarádi vystupující ve snu počítačáci rozhodně nejsou, je jasné že mě nikdo pomoci nemohl (s počítači). Jenže když si přebaluji tašky, tak kromě věcí na sebe balím i různé časopisy a listiny a protože kamarádi jsou Larpisté tak i tyhle věci mohou být LARPové, tak je to volaké čudné, protože v reálu dělám na Larpech Cépéčko knihovníka a listiny různě do hry půjčuji ...

ad 2) a 3) po nádraží běhám s černou taštičkou přes rameno, kde mám absolutně nejdůležitější věci a ve vlaku kontroluji jen červený batoh, kde obvykle vozím věci na převlečení na kratší akce. Ostatní tašky ve snu beru jen povšechně, něco jako "pokud tu jsou, tak je to dobře, pokud ne, tak je to taky dobře". V reálu už nějak moc Larpy nehraju, takže bych se těchle věcí vzdát mohl....

ad 4) už v prvotním příspěvku si s onou paní nevím rady. Žena, služka, vlakový personál?

ad 5) hradlo bych z výkladů tohoto snu nejraději vyřadil, protože mi nepřijde důležité. Bylo "poněmčelé" = v místech kde se předpokládají okna bylo taky zateplené modře natřenými plechy a stálo tam proto, že odněkud se doprava po trati řídit musela :-)