Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

sobota 3. července 2010

Nabíjení energie

Dnes bych rád poslal dál do éteru nějaké ty skladbičky, které mě pomáhají relaxovat a dobíjet energii.
Samozřejmým problémem je u těchto skladbiček copyright, proto nemohu vystavit ty skladbičky, které bych chtěl vystavit, ale musím vybrat jen ty, které jsou vystaveny na netu. Dnes budu vybírat jen z youtube, ale něco málo jsem si postahoval i z jiných adres... no a proč to nepřiznat, jsem líný znovu hledat místa, kde jsem ony skladbičky našel.

Ostatně si i říkám, vždy jsem se na tyhle stránky dostal nějakou náhodou, kdy jsem hledal něco jiného a zaujal mě nějaký postranní odkaz, takže tomu náhoda chtěla (či něco jiného či někdo jiný), abych si dané skladbičky našel a začal používat...

První z nich obsahuje hudbu a zvuky z amazonského pralesa, (dá se z tohoto videa prokliknout i na verzi, kde není muzika, ale jen zvuky pralesa...)



Někdy i jen poslouchání dešťové přeháňky pomůže, stačí jen u poslouchání nic nedělat. A když víte, že vám tenhle deštík nevypláchne sklep nebo celý dům ... :-)

Jiná dešťová přeháňka:

Mountain Stream Relaxation Video


Tenhle kousek už je i pro mě "těžší", ale chápu, že i u něj může někdo jiný meditovat....


Slyšel jsem i názor, že meditovat se dá i u rockové či metalové hudby. S tím tedy nesouhlasím, meditovat určitě ne, odpočívat možná, dobíjení baterek si tady dovedu představit - jsou dny, kdy se vrátím z práce a mám touhu vykřičet svůj nedobrý pocit do světa spolu s nějakým metalovým zpěvákem...

Pojďme ale zpátky k videím a skladbičkám určené pro klidnou meditaci. Následující kousek - "
Havasupai Indian Waterfall Relaxation Video" - mi připomnělo, že na dětském táboře budeme nabízet v rámci celotáborové hry i možnost meditace. Tohle videjko by se nám hodilo, byť jeho délka je kratší, než by odpovídalo námi nasazeným pravidlům k celotáborové hře. Ale co už ... :-)


Ale abychom nemeditovali či dobíjeli energii jen s přírodními zvuky, mám tu jednoho zástupce, kde zvuky přírody nejsou. Tuhle skladbu osobně považuji spíše za meditativní, u které bych si odpočal (pokud bych tedy nemeditoval).


Co lze také považovat za meditační zvuky? Třeba šumění moře (http://www.youtube.com/watch?v=YjciQMz_irU&feature=related) ale protože se v této "skladbě" objevuje i zvuk motorů, tak musím říci: "NE, o tohodle nemohu meditovat ani nabíjet baterky" - celý den pracuji s technikou a tak musím odpočívat úplně jinak, třeba jít zalít zahrádku před domem ... (Šumění moře mám doma na CDčku :-))

V "related" videích jsem proklikal i pár dalších skladbiček.

Skladba "Dešťový prales" je na mě moc rychlá, tu bych spíš použil na probrání se z meditace. Další skladbička mi spíše připomíná hudbu hranou v nějaké čajovně, ale odpočívat by se u ní dalo taky. Ale je to spíš o cvičení jógy, jak nejde ve videu nepoznat, zvláště pak z druhé části :-)