Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

pátek 23. července 2010

Mourinka a bouřky

Teď za posledních pár dnů jsem mohl pozorovat chování Mourinky při bouřkách a jsem docela překvapen škálou, kterou jsem mohl spatřit.

Mourince jsou teď dva roky a kousek a několikero bouřek si už prožila, ale přišlo mi, že tak nějak normálně, ale tuhle sobotu jsem svůj názor musel poopravit.

Sobotní ráno, hned v šest hodin přišla první - nejsilnější bouřka. Tma spolu se silným větrem byla pronásledovaná bouřkou s prudkým deštěm a ta bouřka prolétla přímo nad námi, takže hromy chytaly ozvěnu mezi našimi kopci. Mourinka s vrčením vždy vběhla do místnosti, pozastavila se, ale hned další hrom s bleskem ji vyhnal s vrčením do další místnosti. Že je něco v nepořádku jsem zjistil snadno, Mourinka svého imaginárního nepřítele nikdy nehonila se zježeným hřbetem a tak tlustým (taktéž zježeným) ocasem, až jsem si myslel, že si Mourinka své chloupky nechala nastavit ... Když se zastavila přede mnou, viděl jsem její vyděšené oči, bála se i mě, musel jsem se opatrně přiblížit a hlazením ji pak trošku zklidnit. Stejnak mi pak utekla, ale bouřka již začala odcházet a tišit se, takže to nakonec bylo jedno.

Druhá sobotní bouřka šla někde jižním směrem, u nás se jen z dálky blýskalo a hřmělo, Mourinka v jednu chvíli popoběhla, ale pak si šla zdřímnout...

Třetí bouřka zaznamenaná v sobotu zavedla Mourinku kamsi do utajeného místa, kde jsem ji nenašel, ale přiznávám, že jsem ji nějak moc usilovně nehledal. Je ale možné, že si tam zalezla už dříve a usnula tam....

Jiná bouřka jiný den ji v podstatě ani neprobudila ze spánku, a z dřívějška vím, že se Mournka snažila u okna chytat kapičky na skle. Možná ji nějaký náhlý blesk s hromem polekal tak, že se bude bát trvale.

Zkusím to každopádně vypozorovat  a pokud Mourinku uvidím plašit, zkusím ji uklidnit mluvením a případně přes ní přehodím i slabou dečku. Pokud by ji vadily blesky, mělo by to pomoci...