Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

sobota 26. června 2010

výlet s Ferrim

Přesně před týdnem - minulou sobotu - jsem si vyjel s Ferrim na výlet na hrad Hazmburk. Já na něm byl ještě v době, kdy se o něj skoro nikdo nestaral (někdy v roce 1983 a to jen odhaduji) a jak řekl Ferri, on sám na něm nebyl nikdy, přestože kolem něj (ve vzdálenosti 10km vzdušnou čarou) jezdí docela často,  po silnici jenž přivádí auta na dálnici D8.

K hradu jsme přijížděli od jihu a zkusili jsme se stavovat v jednom malém lesíčku, o němž jsem si z dětství pamatoval, že byl listnatý a poměrně průchozí. Nemohlo mě překvapit, že má vzpomínka stará 20+ let nemohla reflektovat aktuální stav - mokrý po deštích a zarostlý.

Z houbaření nebylo nic, Ferri se vracel po svých stopách, já zkoušel projít skrz les a tak jsem minul jedno místo, kde šel jenom Ferri. Fotil tam cosi  ve zvýšeném kraji polní cesty.

Takhle vybarvenou ještěrku jsem ještě nikdy neviděl a tak jsem si jí dal v průběhu týdne identifikovat.
"sameček  - Ještěrka obecná (Lacerta agilis)" hlásal stručný email, který jsem obdržel od jedné kamarádky "bižulistky" s dodatkem, že se s identifikací moc nepředřela :-) Nu, bylo to očekávatelné, mě nikdo k poznávání přírody nikdo nenutil, takže pak nedokáži poznat ani původní obyvatele české kotliny :-(

Vesničku pod hradem Házmburk jsme nemohli nenajít, kostel jako orientační bod jsem taky dokázal najít a odnavigovat k němu, ale najít oficiální parkoviště které mělo být velmi blízko se mi už nepodařilo a to ani podle oficiální cedule, takže jsme se na konci vísky udělali s autíčkem čelem vzad a podle cedule co byla z druhé strany pochopili, kde je chyba. Vyhnalo nás to totiž na polní cestu, kterou kdosi poházel asfaltem a teplo ji pak spojilo v cosi jako pevnou příjezdovou cestu ....

Takhle zblízka asi někteří hrad nepoznají ...
Na hrad jsme šli zleva po žluté turistické stezce, která celý kopec pozvolna obkružuje, takže jsme měli dost času na různé výhledy do okolí, Ferri měl dokonce čas ozobávat třešničky ve zbytečku ovocného sadu.

Cesta pak navázala na velkou cestu, kudy projíždí kastelánka hradu nahoru na hrad. A až tady, mimo nebezpečné úseky s blátem mi při čtení cedule s cenami vstupného podjely nohy a já sebou plácl na břicho. Přežil jsem a zašpinil si hlavně pravou nohu ...
... tahle z dálky už možná ano, i když si nejsem jist, že jsem Házmburk
zabral z typického směru, ze kterého je obvykle focen
Na hradě jsem poprvé využil svojí průkazku studenta a s Ferrim si prošli hrad a vylezli na Bílou věž, která je upravena jako věž vyhlídková.

Výlet z pohledu putování dopadl skvěle, z pohledu zkoumání energetických toků nijak, protože tohle místo není spjato s energiemi, anebo o tom nevím, ostatně jsem je ani nijak aktivně nevyhledával.

Nahoře na hradě bych toho asi moc nenašel, hrad nebyl nikdy dobit, nevraždilo se tu ... Pár lidí tu sice zemřelo, (blesky, pády kamenů, pády do hlubin) ale tenhle typ energie, pokud tu nějaká je, zase nevyhledávám já. Zajímavé je asi jen to, že sem poměrně často udeří blesk, dle cedule co jsme našli byli jen za rok 2009 zasaženi tři lidé bleskem...

Další fotografie: http://picasaweb.google.cz/pelin.lakris/Hazmburk2010VyletSFerrim

Vrátím se k hodnocení výletu a dodám i jednu smutnou věc. Ferri se chce zbavit všech svých Larpových věcí, zjevně si už v naší společné partě nechce zahrát ani "štěk" :(