Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

úterý 17. února 2015

Dnešní nastavování stálo za to

Ano ano, dnešní nastavování stálo za to a nejen to.

Ráno jsem byl takový nějaký rozlámaný a v práci mi nezabralo napoprvé ani kafe, byl jsem stále takobý připitomělý, ale "výlet" na pobočky F* a P* mě nakonec dokázal probrat. A bylo to věru potřeba i pro nepracovní akce.

Podruhé jsem na déle jak 5 minut držel nějakou tu hračku s Androidem, kolegyně E* po mě chtěla nastavit nějakou meteoaplikaci, funčně co nejvíce podobné té, co mám já na služebním Iphone3. To jsem tak nějak dal za pomoci strejdy Google a několika českých recenzí...

To druhé nastavování mělo být zábavnější, neboť další hračku, kterou bych popsal česky slovy "prodlužovačka na Wifi signál" (tzn wifi Repeater), jsem měl v ruce poprvé....

O tom, jak jsou některé české domácnosti a jejich připojení zabezpečeno svědčí fakt, že nalezený router byl prost jakéhokoliv zabezpečení Wifi a administrátorské heslo na router vůbec nenastaveno. Obé jsem tedy nastavil a jal se slaďovat všechny možné a nemožné přístroje v domácnosti, umožňující přes WIfi komunikovat. Blahé paměti jsem s notebookem a puštěným diagnostickým programem na Wifi sítě následně prošel barákem, abych zjistil, kde by zhruba repeater měl být v zásuvce. Musí totiž alespoň trošku vidět do sítě předchozí, jjíž signál má opakovat

A pak přišel čas nakonfigurovat vlastní repeater ve stylu Další-Další-Další, přepojit ho na dané místo a jít si to opět změřit. Ano signál se změnil, a mnohé z předpřipravených přístrojů se zde přihlásily. Některé ale ne.

Nastal tedy boj kdo z koho a kdybych byl svině, mohl jsem říct "ale mě to funguje" a odejít, neboť jak můj postarší notebook, tak i Iphone3 se v daném místě připojoval. Nebudu to protahovat, začal jsem v 15 hodin a skončil v 18 hodin. Občas to fungovalo téměř správně, ale rychlost přenosu přes wifi 1Mb/s ven do internetu a z pevného počítače 4Mb/s dávala najevo, že to někde hnije

Můj předposlední pokus začal tím, že jsem v softwarové části Repeateru dal "factory setting" a následně "reset", ale nic. Pak jsem se koukl na net a narazil na video, kde tohle kluk konfiguroval, avšak dělal hardwarový reset sponkou. Tak jsem ho udělal taky, pak provedl lautr přesně stejné nastavení jako v 15 hodin, a hle - vše funguje a plnou rychlostí.

Jak kolegyní, tak jejím mužem jsem byl obdivován za "nebeskou trpělivost", oni by s tím prý už dávno sekli. Cha, já a trpělivej, s kým se to setkali ?!?

:-D