Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

středa 11. února 2015

O termínových kolizích

Ti co tento zápisek znají z reálu, pochopí, že je posunut o pár dnů jinam - těm se omlouvám...

Teď na začátku února si prožívám takovou zvláštnůstku, kdy jsou mi nabízeny akce pomalu v množstevních balíčcích, již bych se mohl účastnit. Mnohé z nich mají program jasně dopředu daný, jiné mě mají překvapit a jsou nabízeny kamarády a kamarádkami, tudíž program pro mě neznámý. Některé jsou nabízeny nezištně, protože mě pár lidí vidělo ve stavu strhaném, nemluvném a ostatně pokud kamsi přijdu v tomto stavu o 90 minut později z práce...

A samozřejmě vznikají dva možné kameny úrazu:
  • První z nich je právě ta tajemnost akce, ale o tom dnes mluvit nechci,  byť se jako najust vyskytly dvě takové nabídky akcí. Ostatně asi tušíte, že některé tajemné akce tajemné nejsou, alebrž to jsou skryté pijatyky :-( Jindy to jsou akce typu teambuilding, či jen náznak akce, kdy dotyčný v první chvilce jen vyzvídá, jestli mám volno.
  • Druhý z nich je termínová kolize
Takže jsem  byl "včera" nucen z druhého důvodu během pár minut odmítnout nabídku akce od kamarádky I*, aniž bych zkusil vyzvídat o co by případně její akce šlo (možná se to dozvím ještě dříve, než se tento zápisek zveřejní) a přitom zrovna tohle je dobrá ukázka nejenom termínové kolize, ale i smůly, protože je to jediný víkend v březnu, který už mám zabukovaný na jinou akci. V tomto případě doopravdy zabukovaný - nebudu zastírat, že jsem se teď nedávno jedné pijatice svolávané na poslední chvíli touto výmluvou vyhnul...

Ale k těm kolizím - v mém případě velice často vznikají tak, že dotyčný svolavatel si vezme kalendář, začne jím listovat a radostně zvolá u pondělí velikonočního - tady by mohl být prodloužený víkend na naší akcičku. Jenže tohle si řekne i druhý či třetí človíček a neštěstí je hotovo.  Už teď mám akci právě na toto pondělí, ba i na oba květnové víkendy se svátkem, zatím ji nemám na svátek MJH ani na C+M, ale všem preventivně říkám, že se mi tam tutově sejdou alespoň dvě... Ani nevím, jak to vychází v září a říjnu, ale pokud tam je svátek v pracovní den, mohu očekávat podobné obtíže...

Když se taková termínová kolize sejde, jsem na pochybách - kterému z kamarádů říct ne? Tomu, který přišel jako druhý, nebo tomu, jehož akci předem podle nějakého kritéria vyhodnotím jako horší?

Líbil se mi komentář kamaráda J*, který u jednoho z mých příspěvků napsal: "... trpíš nevyléčitelnou nehoráznou slušností...", neboť velmi přesně sedne na tuto situaci. Jak přesně říct "ne" tomu druhému, či případně jak se omluvit tomu prvnímu, že dám přednost akci jiné? A ptát se, jestli by akce šla o týden přesunout?

"Dnes" jsem měl hovor s kamarádkou J* potvrzující onu první akci a shodou okolností mi řekla, že o týden dříve mají "příbuzenskou párty", čili jsem se ani nemusel ptát na možnost přesunu.

Navíc existuje ještě i třetí kámen úrazu, jež potvrdil mé rozhodnutí s akcemi kamarádek J* a I*, byť tedy až "ex post" - Ptávám se sám sebe: Která z oněch akci je lepší z pohledu mojí pohody a duševního zdraví? Obávám se, že z tohoto pohledu vyhrávají akce J* už několik let nad všemi akcemi.

Zkusil jsem dokonce se teď při psaní tohoto zápisku rouhačsky zamyslet, co by mě donutilo odvolat akci s J*, jež byla domluvena jako první a s jasným programem. Ano, byla-li by ohlášena jako druhá, nebyl by zřejmě problém ji lehce odsunout, už se za ty roky staly dva odsuny ze strany J* a myslím že minimálně jeden z mé strany, jež přišel hned při nabídce akce. No nebudu to nikterak protahovat, jakmile si s J* potvrdíme termín, nenapadá mě žádná hezká reálná věc, jež by mě z této akce odlákala...