Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

pondělí 19. října 2015

Negativní lidé a energetičtí upíři (moje předmluva. anebo doslov?)

Přemýšlím, jestli to, co teď píšu, má být předmluva, anebo naopak doslov ke článku, který vyšel na Internet o minutku dříve než tento text.

Mám klasický problém s tím, že se mi v posledních 14-ti dnech událo pár událostí (o předchozích časech nemluvě, tam toho bylo taky dost) a na každou událost či jejich účastníky či konkrétního účastníka/účastnici by se dala přifařit  značku - negativní - nebo značka - upír. (Nějaké ty pozitivní události se také samozřejmě děly, ale o tom tento zápisek není...)

Dotyční účastníci dotyčných událostí se tedy teoreticky mohou urazit, ale na druhou stranu jen ať se urazí, alespoň prokáží že jim to moje označení skutečně přísluší.

Pravý důvod je, že jsem o energiích dlouho nepsal a už nastal ten pravý čas a okolnosti to změnit.

Ale ...

Nepatřím k těm lidem, kteří jsou negativní, či sají cizí energii, také já?

Tahle otázka mě děsí už hezkých pár let a je fakt, že od doby, kdy si na toto dávám pozor a snažím se být v práci usměvavý (a ochotný) mohu poměrně s jistotou říci, že v tu chvíli pro mě neplatí ani jedna ze značek zmíněných výše..

Jenže pak jsou situace, kdy se na určitou pobočku v práci dopotácím znavený a bledý, a v těchto případech si musím dávat setsakra bacha, abych do svého problému nezatahoval druhé. Zvlášť, když si za něj z větší části mohu sám.

Z pohledu článku, se mi dění okolo mě hodnotí hodně špatně, protože článek samý je napsán spíše z pohledu na negativní lidi a jak pod originálním článkem píše jeden komentující, že ten článek vypadá, jako by psal něco na téma "Takže hlavně buďte štastní a kašlete na pocity druhých." A komentář pokračuje: "Vadí mi, že článek podsouvá lidem z negativními pocity jen sobecké motivy jak někoho využít a parazitovat na něm, ale minimálně u části takto postižených to tak není"

Ono je to také i o špatném svědomí a výchově, měřeno jak od strany pomáhající, tak pomáhané - Já v tu chvíli potřeboval jen kafe a pauzu, ale dostal jsem I něco víc bez toho, abych si o to říkal... Je to dobře pro mě? A hlavně - je to dobře pro toho, kdo onu pomoc dával?

A proto jak ke článku, tak k mým komentářům i mým problémům přistupujte se zdravým selským rozumem :-)