Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

pátek 30. října 2015

Po stopách ... skupiny Mýdlo

V jiné sérii jsem psal o songu, který jsem chtěl hrát na megafon v rámci buzení. Song se jmenoval "Po noční", no a když už jsem o něm psal, tak jsem si ho zkoušel najít na Youtube s mlhavým vědomím, že je to nějaká "novotina", protože jsem audiozáznam této skladby získal až hluboko po roce 2000. No, tak hned první vteřiny onoho videa ukazují, že klip je z roku 1983, skladba samá pak na desce vyšla již v roce 1982 - níže mám obě a povšimněte si, že zní jinak....

Hudba: Vladimír Kočandrle
text + zpívá: Ladislav Vostárek
syntetizátor: Jiří Vondráček (a dítko: Lucka Vondráčková)

*** Mýdlo - Po noční (klipová verze) ***


*** Mýdlo - Po noční (SP verze) ***


Dodatek pro mladší, kteří si skladbu poslechli: Zákruta byl pořad pro motoristy vysílaný z Bratislavy vysílaný od 13. do 14. hodiny na stanici Hvězda

Skupina vydala jen dva singly:

První z nich obsahoval píseň " Po noční" a skladbu "Da da da, nechci Tě víc", který vyšel v roce 1982 (a opakovaně v roce 1983) u firmy Suprafon a dle slov Ladislava Vostárka v pořadu České televize "Kam zmizel ten starý song - Ladislav Vostárek" (zhruba 25 minuta) měla celkem 100 tisíc výlisků. Ostatně se mi líbil i komentář důvodu vzniku skupiny Mýdlo - dokázat, že hvězdou šoubyznysu, může být i cvičená opice (čti: ON).

Ke skladbě "da da da, nechci tě víc" se vrátím příště...

Druhý singl vyšel v roce 1984 u Pantonu a obsahoval skladby "Dieta" a "Půjdu zas spát sám". A právě tento poslední song je pro mě nenalezitelný...

Mýdlo - Dieta


Kdo v této skladbě slyší německou skupinu Kraftwerk, má pravdu, inspirace tam jednoznačně je...

Tím by tedy zápisek o skupině Mýdlo mohl končit, ale já měl dneska  chuť pátrat dál.

Ve skupině Mýdlo se angažoval jak Ladislav Vostárek (* 29. duben 1946) tak i Vladimír Kočandrle (* 28. leden 1961), jež se mi oba protli ve skupině Okband. A zkoušel jsem jít dál a dál, až jsem získal určitý přehled a byl sám překvapen, neboť na oba pány je na nejmenovaných místech internetu nasazována psí hlava (např. "arcikapela Mýdlo") ale když si poslechnete vyprávění v již zmiňovaném "Kam zmizel ten starý song - Ladislav Vostárek", že to bylo lavírování na hraně nože

Ladislav Vostárek spolupracoval či byl přímo zakládajícím členem skupin Katapult (1977), Turbo(1981), Okband, Mýdlo a neznámější verš od Katapultů "a co děti - mají si kde hrát?" vyšel právě z jeho pera...