Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

středa 18. března 2020

Koronavirus - den 18.

Kéž by byla čísla příznivější a včerejších 434 případů a dnešních ranních 434 případů byla pravda, ale spíše nebyla v noci aktualizace. Navíc...
Česká správa sociálního zabezpečení evidovala 17 tisíc e-neschopenek kvůli karanténě. Dle statistik úřadu dvoutýdenní izolace už měla skončit 530 lidem.
A ještě...

  • ...ve 2:30 přijelo do česka 150 tisíc rychlotestů, což pravděpodobně skokově odhalí další případy.
  • 09:19 - (čt24online) Česko má 464 potvrzených případů nákazy koronavirem.
  • cca ve stejný okamžik (idnes online) Celkem otestováno 7664 lidí
  • 14:45 -(čt24online) Z 52 pacientů hospitalizovaných s nemocí COVID je pět v těžkém stavu. Čtyři jsou na umělé plicní ventilaci, jeden na mimotělním oběhu, oznámil ministr Vojtěch.
  • 19:11 - 522 potvrzených nákaz (+58 od rána)

Můj dodatek k počtu testovaných - TEPRVE??? - Přestává se mi to líbit, je to nějaké pomalé
Máme jen tři týdny na to, abychom neskončili jako Itálie, varoval Prymula
Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/senat-koronavirus-aktualni-situace-vojtech-ministr-zdravotnictvi.A200318_142958_domaci_kop
    Následující video by si proto mělo promítnout vícero čechů a vzpamatovat se. A je jedno, že to ten kluk směřoval na Slovensko. Tak pochopitelně - je ze Slovenska, ale žije v Číně, konkrétně v Šanghaji. Je to starší video než to, co jsem dával včera...



    (čt24online) V karanténě kvůli koronaviru je už přes 100 pracovníků Dopravního podniku hlavního města Prahy. Koronavirem se nakazil jeden strojvedoucí metra a bylo dohledáno 27 pracovníků podniku, kteří s ním přišli do styku. S cestujícími ale strojvedoucí podle DPP v kontaktu nebyl. Podnik má zhruba 11 tisíc zaměstnanců.
    Nejhloupější na celé situaci je to, že tu máme ústřední krizový štáb, krizové štáby na krajích a krizové štáby ve městech. A tak občas není možné zachytit správně pokyny, třeba ohledně nošení roušek na veřejnosti. S tím souvisí další zpráva:
    (idnes online) V neděli by mělo být do ČR dopraveno 30 milionů roušek z Číny. Budou rozděleny i mezi obyvatelstvo. Poté bude povinnost roušky nosit, řekl ministr vnitra Jan Hamáček.
    Zdá se ale, že lokální zákazy vycházení bez roušky budou potvrzeny centrálně
    (mnou zjištěno v 11:30 ) Deník N: Vláda schválila zákaz vycházení bez roušky od dnešní 18. hodiny. Serveru to potvrdil člen vlády.
    Jenomže tu jsou zmatky:
    (mnou nalezeno v 11:52 ) ČT: Vláda oznámí zákaz vycházení bez roušky nebo jiné ochrany obličeje od dnešní půlnoci. Deník N uvedl, že zákaz má platit už od dnešní 18. hodiny. Čekáme na tiskovou konferenci vlády, kde mají informace zaznít.
    Výsledek je:

    Návraty do předchozích dní

    Mám teď chvíli klidu, takže se mohu vrátit do záznamů z předchozích dní,  a doříct to, co bylo nedořečeno.
    • Ohledně řidičů autobusů - ti městští jsou obvykle chráněni vyblokováním předcních dveří a první řady sedaček. Dnes v našem městě už řidiči tu a tam mají roušky, ale zjevně to není distribuce oficiální
    • Řidiči meziměstských autobusů v některých krajích jsou chráněni stejně s tím, že je jízdné zdarma. Takže se řešení našlo....
    • den 11. - psal jsem o tom, že se dvě naše největší města neshodla v rámci zavírání bazénů a knihoven. O den později bylo vše narovnáno, zavřeno je vše... Později přišel celostátní zákaz...
    • den 14 a den 16: Psal jsem o tom, že nemáme pokyn od GŘ, takže jsme v 16. den omezeně otevřeli pro veřejnost. O 41 minut poté skutečně pokyn přišel - z kraje a zněl "zavřít"....
    • den 15. byl dnem mého největšího strachu - obrázek kamaráda, respektive jeho ruky s teploměrem. O den později se ozval a včera už byl v pohodě. Podle průběhu a toho co jsem slyšel poslední 4 dny v mikrofonu to bylo nachlazení s divočejším průběhem...
    • 16. den jsem psal o přípravě notebooků pro nejnutnější HomeOffice - narazil jsem na limit a čtyři naše oddělení na pobočce A* a B* jsou mimo - není VPN licence - podobně další pobočky. Limit je prý 500 lidí naráz. Po včerejšku mohu 3/8 našich oddělení uklidnit. Podařilo se mi vzpomenout na "objížďku"v jednom z důležitých programů... Do dneška není řešení pro zbytek....
    • Spánek: Měl jsem pár soukromých zpráv o tom, jak se některým lidem zkoršuje spánek. zjevně je to z nervů, osobně mám nazkoušeno, že když po 20-té hodině sleduji zprávy o koroně, tak usínám hůř. Mám na ruce hodinky, které mi spánek sledují a zrovna předevčírem jsem prý splnil svůj spánkový program. Včera ne.... A i proto si dám v pátek homeoffice, abych se dospal...
    • V tomtu týdnu (koronavirové dny 16-18) jsem 2x zapomněl PIN ke své pracovní kartě, nebo jsem ho "jen" 6x blbě zadal... Takže problém s odblokováním...

    Vtípky na závěr

    Vtip- zpravodajství z přerušení invaze Borgů na Zem