Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

úterý 31. března 2020

Koronavirus - den 31.

Dneska jsem měl štěstí na nějaké depresivní zprávy či co. A když ne zprávy, tak sestřihy.

A hned ten první, "Premiér v krizi", mě nepotěšil.
https://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/1142743803-reporteri-ct/220452801240012

V Maďarsku vymysleli a bohužel i zrealizovali zákon, který v této koronavirové době umožňuje vádě vládnout a dávat vyhlášky prakticky bez omezení. A ejhle, náznak téhož v čechách

Resort obrany odmítl, že by chystal změnu zákona, který by oslabil roli parlamentu v době krize. Vláda měla dostat k informaci doporučení odborné skupiny. Že Ministerstvo obrany navrhuje posílit pravomoci vlády, případně premiéra v době ohrožení státu na úkor parlamentu, v úterý uvedly ve společném článku deník Aktuálně.cz a týdeník Respekt.
Zdroj: čt 24 online - dnes 10:00

Od této zprávy se to začalo rozjíždět, ale to tu popisovat nebudu, uvidíme, kam to dojde...

A do třetice nedobrá zpráva: Jděte do pr..., když nemáte pro mě. Hasiči rozvážející roušky čelí urážkám - rozváží je v České Lípě jen seniorům 65+

A trošku pozitivně skončíme: Vláda schválila příspěvek 25 tisíc korun pro OSVČ i program kurzarbeit. No, zdá se, že přišlo nějaké opatření, které opravdu pomůže a není to jen "odklad splátek"

Čísla: Včera jsem zachytil večer 2942 pozitivních testů, koncové číslo bylo 3001 pozitivních testů, přičemž se tyto pozitivní výsledky týkaly 2523 lidí (tzn. cca 500 testů jsou testy opakované). Celkem testů po dnešku je 3308

Co se týče mě, jsem vysmátý, protože dneska mi Amazon doručil jednorázové roušky/masky KN95, což by mělo odpovídat třídě ochrany FFP2, na vyšší ochranu se pravděpodobně obyčejnému občanu nepodaří dostat a to ani když si to zkusí objednat z jiné země (v čechách se FFP3 nesmí prodávat, ty si vyhradil jako jediný nakupující český stát. Kupodivu to trvalo jen 14 dnů od objevení těchto masek do dodání... 

V práci byl klid na práci - tak bych mohl popsat dnešní den.

Na závěr přidám graf, který se v průběhu zítřka doplní o dnešní data