Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

pátek 20. března 2020

Koronavirus - den 20.

Ze včerejška tu mám nějaké "nedodělky" a začnu zprávami
Za sebe musím konstatovat, že se tento den povedl. Projel jsem všemi třemi menšími pobočkami a všude měli roušky minimálně při sobě. A řešilo se, jestli mít roušky na sobě i v práci. Na pobočce P* to mělo zajímavý výsledek. V přízemí jsem pobíhal bez roušky, v prvním patře s rouškou a do archivu jsem si ji vzal kvůli prachu než kvůli něčemu jinému...

Také mě čekal první velký nákup v nákupním centru a s rouškami na ústech. Od kamarádky jsem dostal dvě nové roušky a protože jsem měl svoji první už "promáčenou", využil jsem této nabídky a nepoužil svoji náhradní.

Po dnešku už mám roušek snad dostatek, takže mohu jít ven dva dny za sebou na dvě hodiny (pokud platí onen maximální čas na roušku, což je ale spíše odvislé od toho, jak rychle ji promáčím...)

Dneska jsem poprvé využil možnosti HomeOffice a modlil se, abych nemusel razit do práce. Telefon mi zazvonil 6x a jen jeden případ byl neřešitelný. Myšleno z domova. Ale kolega v práci byl...

Líbí se mi sledovat projevy politiků kolem koronaviru, protože se tu a tam časem ukáže něco, co trošku zabolí a ukáže se - řekněme - nepravda.

Příkladem budiž: Roušek máme dostatek!

Zvláštní - už kolik dnů se ozývají různí doktoři nebo organizace, že to není pravda. Premiér této země řekl zhruba toto: "Doktoři, volejte mi, pokud u vás roušky nejsou"

Tak to jedna dáma zkusila a dopadla prý takto:
"Když se mu emailem ozvala Ivana Urešová, která řídí Zdravotnický holding Královéhradeckého kraje, premiér ji následně zavolal. Podle jejích slov jí vynadal, že věc politizuje, nenechal si nic vysvětlit a bez pozdravu telefonát ukončil."
ŠÉFKA NEMOCNIC: ZAVOLAL MI BABIŠ. ŘEKL, AŤ NEPOLITIZUJU A ZAVĚSIL
Nejenom politici blbnou, obyčejný lid blbne snad ještě více.

Ve středu naskočil na "Týdeníku Policie" článek "Muž měl v pražské tramvaji ohrožovat cestující nožem. Policisté ho postřelili" a samozřejmě se to vyšetřovalo. "Incidentu v pražské tramvaji předcházelo upozornění na chybějící roušku, poté cestující vytáhl nůž na řidiče" a pak ještě byla nějaká dohra, ale to si přečtěte v článku...
Osobně jsem čekal, že to jednou "bouchne" s koronavirem i v mé blízkosti, takže včera padla první pozitivita na koronavirus ve vedlejším okrese, a dneska ve městě s pobočkami, kam jezdím i já. Na facebooku se kolem toho doslova rozjely fámy, jednak kdo to je (na FB jsem viděl dvě jména), jednak o jeho/jejich nezodpovědném chování, atd. Takže si počkám až se to nějak uklidní a to jméno buď vypluje, nebo ne. Oficiální stránky města hovoří o tom, že je to tzv. pendler...

Email ani telefonní hovor ani SMSka mi na toto téma doposud nepřišla, takže to nevypadá na pendlera z mého okolí. Jinak ta SMSka by byla z automatizovaného systému, kdy dá nakažený souhlas svému mobilnímu operátorovi, on prohledá logy a zjistí se, kde se pohyboval. A pak logicky, kdo se tam pohyboval taky, z čehož vznikne ta SMSka. Tak uvidíme, jestli se to uvede do praxe a zda opravdu jen po dobu COVID-19

Jinak si budu hrát, protože jsem dostal přístup ke kompletním číslům, které tu zveřejňuji, Takže vznikne graf a možná ne jeden...

Dnešní čísla pozitivně testovaných začaly v 9 hodin na čísle 765, odpoledne 774 a večer už 833 na 11619 testů

Co k dnešku ještě dodat? Asi tři bonusy:

1) Prymula chce zakázat slevy, virus číhá na letácích. Doporučil textilní roušky

2) točil jsem LIVE v přestávce v práci při HomeOffice


3) Youtuber KOVY natočil rozhovor...