Pocit měsíce

Lidé jsou sami, protože staví zdi místo mostů.
(Joseph F. Newton)

neděle 8. března 2020

Shrnutí uplynulého týdne (10/2020)

Zjevně jsem byl u minulého shrnutí (9/2020) nějaký mimo, za což by mohlo nachlazení, ale kdoví...

Chybí mi tam dvě věci - první z nich je ta, že jsem byl tak nějak líný a současně nastuzený, že se mi nechtělo být celý víkend v místě, kde se topí trošku zvláštně (ráno v pokojích teplota pod 18°C, odpoledne v učebnách na padnutí) a kde bych dělal rozhodčího. A tak jsem se rozhodl poprvé v životě odvolat účast na akci spolku, jehož jméno se zde nevyslovuje. Znamenalo to ale dopravit tam tiskárnu. Trošku jsem se toho bál, ale s dodatečně dodanou elektrickou dečkou na zádech jsem sedl do Střbrné Sršáně a na akci pohodově dojel v době, kdy tam byl první pořadatel. Předal jsem tedy materiál a pádil zase domů se potit.

V pondělí jsem už byl použitelný v práci, ale o té až za moment..

Druhou věcí byl můj nákup na Amazonu, kde se mi podařilo objevit šikovnou "ortézu" na moje bolavé koleno, které opětovně potřebuje na pár dnů zafixovat. Předesílám, že to byl můj vůbec první nákup na německém Amazonu (přepnutý do české verze), takže jsem každý den po zaplacení sledoval trasu balíku a hlášku Amazonu. Za celých 20 dnů se nepohl z prvního místa, kam jej Amazon předal, takže mi Amazon oznámil, že se balík podle všeho ztratil a automatizovaně mi poslali peníze zpět, a ručně psaný email z podpory nabídl možnost znovuobjednání s tím, že si mohu vzít expres dodání s následnou refundací toho, co zaplatím navíc.

Naštěstí jsem si tyto emaily četl o dva dny později a než jsem na to stihl zareagovat, hlásila mamka, že mám nějaký balíček na poště. "Odesílatel = CIZINA" hlásal papírek, a dodával, že nejsem k zastižení (hahaha měl jsem dovolenou a celý den jsem byl doma). A ouha - měl jsem balíček, ale i peníze....

A zase - kdybych spěchal, tak bych měl správně tuto první objednávku dle hlášky objednávkového systému Amazon vrátit zpět, ale zkusil jsem přes víkend napsat na podporu. Anglicky za pomoci google překladače (Amazon mi všechny emaily posílal anglicky, takže proto) jsem co nejjednodušší českou větou popsal situaci, že balíček zrovna dneska přišel....

To byl pátek, teď v pondělí večer mám dořešeno - přišla mi věta, že mi znovu odečtou peníze a já si mohu balíček nechat a nemusím už nic dělat...

A teď už konečně k aktuálnímu dění

Momentálně i u nás řešíme koronavirus, který byl v tomto týdnu potvrzen i v České republice - při představě, že bych ho (nějakým zázrakem) získal, tak můžeme zavřít celou firmu, protože chodím opravovat stroje úplně všude. .. Zkoušel jsem přemýšlet nad nějakými opatřeními, co bych měl řešit já. Ale k ničemu rozumnému nebo překvapivého, co by mohlo být vyhlášeno jako lepší řešení, než dávají státní orgány jsem nedospěl11. Ono to, co vymešlí naši zákonodárci, stojí za... Příkladem budiž novinka z páteční noci - kamioňák přiveze zboží z Itálie a musí jít na 14 dnů do karantény. Tím pádem nic nevozí, takže zboží z Itálie přiveze kluk z jiné země, jehož se karanténa netýká. A pokud to mělo být opatřen vůči Italům, tak ti k nám nadále proudí třeba přes Německo... Prostě: Příchodu koronaviru z Itálie to nezabrání.

Rád bych pokračoval nějak rozumně, ale nejde to. Jediné, co totiž mohu rozumného říct o práci, je to, že mi zešílel kolega, protože začal striktně dodržovat pokyny, které dostáváme shora, což vedlo k tomu, že na pobočce A* přehrál data ze starého serveru na virtuální server, který běží na virtualizačním serveru. Jako super, jenže jsou mnohé operace, které tam běží o dost pomaleji, přestože rychlejší procesor, disky apod.  Ale bohužel také se jedná o server, o kterém jsem tu psal, že je hardwarově nespolehlivý.

Současně řešil i přechod na nové verze jak serverů, tak klientů (myšleno výměna SW, který běží na pozadí) a přestože jel podle návodu, tak narážel na potíže. Zkoušel jsem mu pomoci, ale protože máme nemocnou kolegyni, tak jsem zůstal vězet v papírech. Fakt příjemné :-(

A do toho zavolal šéf, který neznámo proč začal řešit fakturu za listopad na naší pobočce B* a měl tu drzost prohlásit, že jsme určitě těžili Bitcoiny, počítali rakovinu, streamovali přes OBS a další ptákoviny, a že to zvedlo spotřebu celé budovy 6x.  Nemusím jistě dodávat, jak mě toto obvinění nakrklo, zvlášť když tu spotřebu nemáme čím zvednout a rozhodně bychom to nedali 6x. Matematicky to prostě nejde. Ale faktura tu prostě je a v dalších měsících se neopakovala, takže babo raď. Ano, na základě toho se měnil elektroměr, tak proč se to chce svalovat na nás.

Rád jsem odjel v pátek na S* za kamarády, letos poprvé a těšil se, že šílenství přestane. A opět se setkal s důsledky opatření vůči koronaviru.  Seděl jsem na cestě do Prahy v patnáctimetrovém autobusu dost vzadu, ale jakmile jsme dojeli do Prahy na první výstupní zastávku, řidič neotevřel dveře a se slovy "kde je ten blbec, co tak strašlivě kašlal" si přinášel bezdotykový teploměr. Cestující se ozval a proběhla tam kratinká výměna názorů, kterou zazdil řidič hláškou: "Je to moje povinnost". No a protože za chvilku přišla hláška "dobrý", tak bylo jasné, že jsme asi unikli případné karanténě, nebo "jen" nahlášení se na krajskou hygienickou stanici...

Metro bylo takové poloprázdné, ale i tak jsem přemýšlel na hláškou kamaráda. Cituji doslova:
Tramvaj Škoda 15T má kapacitu až 300 osob.
S dvoumetrovým bezpečným koronavirovým odstupem však jen kolem 18 
Zkusil jsem si to napočítat na "můj" vagon metra a taky mi ta kapacita vycházela kolem nižších desítek lidí...

 Koupil jsem si na výstupu z metra malou vodu a plněnou housku(od výrobce, nikoliv prodejce), abych následně zjistil, že jsem byl při všech činnostech tak rychlý, že jsem chytil spoj, ze kterého obvykle vidím na přestupu jen záda, takže jsem do něj bez přemýšlení vlezl a o další dva lidi později se autobus rozjel - byla to stará karosa, které nějak divně dovíraly druhé dveře, takže jim musel řidič na každé zastávce pomoci (stačilo na dálku-kratince dát pokyn na otevření a pak spolehlivě dolehly).

Samozřejmě jsem housku snědl hned v autobuse a až pak si uvědomil, že jsem si ani neočistil ruce po tom všelikerém šmatlání na tyče a madla v MHD. Tak jsem si je očistil hned po jídle :-)  Spíš to ale byla očista od zbytků jídla...

Později na S* se nedělo vůbec nic, protože venku v sobotu ošklivě pršelo, takže veškeré venkovní práce byly zastaveny.

Cestu domů popíšu případně příště, bude-li co popisovat,